Ik heb even 'snel' een paar fragmenten aan elkaar geplakt:
- Op weg van O'Neil Nebraska naar NW Kansas
- Naderen van de bui (met een vreemde uitzakking aan de noordkant van de bui)
- Stukje door de bui, let op hoe snel de regen van iets naar alles gaat en dan wat hagel op het dak
- Zicht op de wallcloud
- Wat langer stuk van de wallcloud, sterke rotatie rechts maar vooral spectaculair de sterke stijgbeweging rechts in de wallcloud zelf
- Outflow neemt het over, shelf ontstaat
- Later toch weer organisatie, perfecte plek waar het droog was en een kwartier kunnen filmen, versneld naar 1 minuut
- Bij elkaar paar uur lang de wallcloud gevolgd, maar hij wou maar geen tornado produceren.
Op een gegeven moment zeg ik trouwens iets van: 'There's the Dutch again' en dan zwiep ik de camera naar achteren terwijl er in een flits een busje te zien is... dat was Meteoconsult
Daniel
Ik heb er 5 gezien, maar slechts 1 er van was ook volledig gecondenseerd. De anderen waren funnels, met roterend stof/puin/water aan de grond dus technisch gezien een tornado.
Wat dat betreft wel een beetje frustrerend... we hebben op drie verschillende dagen urenlang achter wallclouds aan gezeten die maar geen tornado wilden geven. Op twee andere dagen op selchts een paar kilometer van een EF5 (Joplin, El Reno) gezeten, maar beide keren niet kunnen zien door alle regen.
Maar niks te klagen met 6 chasedagen in twee weken, veel bliksem, enorme hagel, mooie supercellen en dus een mooie en een paar halve tornado's
Daniel
En dan iets verder op die rotatie.... omg
Hier in NL zouden we(ik indergeval) al helemaal gek worden als er zo'n heftige wallcloud zou zijn...
*JALOERS* zoals de meeste denk ik hier!