Het onweert hier momenteel alweer redelijk in de verte...
Je ziet ook constant nieuwe pitjes ontstaan in de buurt van NO-Polder, het houdt gewoon nooit eens op
Ben bijna geneigd om die amateur weervoorspellers (van de TV/radio) eens goed de oren te wassen, met hun:
"vannacht alleen in de kustprovincies een enkel regenbuitje"
Yeh, right... Blijf vooral lekker dromen
edit: Nog flinke CG ontladingen ook zeg | Gewijzigd: 17 juni 2011, 04:58 uur, door Bac00
EDIT; Bac00, was dat een zeer plaatselijke wolkbreuk of was het voor half 6? Niks van gemerkt hier. xD | Gewijzigd: 17 juni 2011, 06:48 uur, door Estoque
Het water begint immers goed op te warmen en het deed dan ook een beetje aan als het najaar. Nu de Noordzee nog een paar graden erbij en we kunnen over een x aantal weken weer van uren lang nachtelijk Noordzee-onweer genieten in het westen. | Gewijzigd: 17 juni 2011, 08:32 uur, door marsel
J.V.
Zaterdag overdag is het half tot zwaar bewolkt en in polaire luchtmassa’s komen buien tot ontwikkeling. In de loop van de dag neemt tevens de kans op onweer toe. De buiigheid wordt van tijd tot tijd versterkt door passerende trogjes. Verder niet warmer dan omstreeks 17 graden en een vrij krachtige, aan de kust en op het IJsselmeer krachtige, soms harde zuidwestenwind. Kortom geen tot de verbeelding sprekend zomers weertype aan de vooravond van de langste dag.
Zondag blijft het onbestendig weer ofwel buien en de naar west ruimende wind neemt nauwelijks in kracht af. Verder opnieuw geen hogere temperaturen dan 17 graden.
K.n.m.i.
Hirlam geeft de buien als gevolg van convergentie aardig weer. In de
loop van de vrijdagochtend moeten ze verdwijnen. Dan droog en later (vanavond)
komt vanuit het zuiden de nieuwe frontale neerslag opzetten. Meeste
neerslag passeert in de nacht naar zaterdag. Zaterdag overdag in de
polaire lucht vrij veel buien. Onweer is goed mogelijk, met name op
passage van bovenluchttrog. INDECS neemt toe tot waardes tussen 30 en
90%
Klopt, ik ben nog even met forumgenoot Tinus richting Altweerterheide en België gereden, maar was feitelijk te laat. Ja, mijn aanwezigheid op het werk was ook vereist. Ik had s'morgens veel werk weggewerkt waardoor ik s'middags niet heel actief hoefde te zijn
Ik vermoed ook dat de bui t.h.v. Kinrooi (8) bij Ittervoort de grens is overgestoken en Weert net heeft geschampt. Al met al een handvol ontladingen en heel veel regen gezien. De voorpret was mooi, het eindresultaat wat minder.
Even de statistieken van weerstation Ell erbij genomen, maar de hoogst gemeten wind lag iets boven de 30 km/u, ook niet heel spectaculair dus.
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
puhhhh wat een frustratie tot nu toe. aantal onweersdagen in Gouda dit jaar: 0,0
hoop dat de rest ervan heeft genoten gisteren
Hier in Haarlem precies het zelfde
Dus nu maar wachten op morgen, zodat ik mezelf weer kan opvreten als alles net langs Haarlem trekt
Ik ben van nature geen klager, maar als je 10 keer hetzelfde ziet gebeuren, begin ik toch wel een beetje gefrustreerd te raken!
Maar onze kans komt nog wel, en dan ook gelijk goed