Neerslagradar plaatselijke station laat echter een inzakkende bui zien....en verder geen bui in aantocht. Lucht is hier nu gebroken, wolken en blauwe lucht
jup en nog redelijk hevig ook (al waren de meeste flitsen wel meer in het zuiden)
k hoorde in de verte een beetje rommels.Tot het op een gegeven moment gewoon een lange rommel was.
Dus ik even naar buiten kijken door het rolscherm omhoog te doen,en toen zag ik de lucht toch te keer gaan.
Ben toen snel naar het tuinhuis gerend,peukie gedraaid (slechte gewoonte helaas).En ongeveer 30 minuten van hagel,regen,veel ontladingen,en aan het front van de bui ook goede windstoten mogen genieten.
Alleen jammer dat het nog niet duister was.
En het mooiste was dat ik vandaag de radars niet in de gaten hield.(Dus het kwam ook als een verassing.)
Helaas geen mooie foto`s/video`s gemaakt.
En hier dan nog Dat wat opgenomen is met de webcam:
http://www.ustream.tv/recorded/15421599 | Gewijzigd: 16 juni 2011, 22:40 uur, door mike1131
Wordt er nu toch wel een beetje gek van, al is de voorpret en het volgen natuurlijk leuk, heb de laatste 9maanden al geen bliksemschicht meer gezien of een lekkere donder gehoord, alleen wat geflits in de wolken en een rommeltje wat net zo goed een scheet kon zijn van de buurvrouw...
Waarschijnlijk worden wij binnenkort wel eens getrakteerd, maar heb het sterke vermoeden dat zelfs als er een mcs/mcc over zou komen, hij zou splijten/deactiveren voor zwolle-ommen, en daarna weer verder zou gaan met wat hij aan het doen was.
Hier is precies hetzelfde het geval, altijd gaat de activiteit eruit, of activeert het nadat het is overgetrokken.
Helaas lijkt die vette bui voor het grootste gedeelte noordelijk langs te trekken maar ik sta paraat om een eventuele bliksem foto te nemen.
Krijgen we misschien toch nog onweersdag nr. 3