Rustig! Jij krijgt nog wel je deel.
Zodra het onweer nog wat dichterbij is zal ik de audio ook aanzetten.
Ik zag en hoorde de laatste...leuk man
NL was zo te zien vandaag weeral het mikpunt.
echt tropisch zo hard regende het hier, met bakken kwam het uit de lucht
ik zat aan de rand van de bui, dus je zag het einde van de bui aan alle kanten, de zon scheen, het goot, bizar
en niet te vergeten: enkele zware donderslagen
ik zal proberen wat foto's te plaatsen zometeen
Ook een aantal mooie ontladingen kunnen zien, gevolgd door zware dreunen. Waarvan een keer heel dicht bij, de ramen stonden letterlijk te trillen. De webcam volgers hebben die ongetwijfeld gehoord.
En als letterlijke klap op de vuurpijl,
Bliksem treft monumentaal pand in binnenstad Goes
Een blikseminslag in het monumentale gebouw van voorheen het stadsarchief aan de Wijngaardstraat in Goes heeft kort voor half vijf vanmiddag flinke schade toegebracht aan de buitenkant van het pand. De brandweer heeft na een eerste verkenning van het pand geen brand ontdekt in het leegstaande gebouw. Omdat er puin op straat ligt en instortingsgevaar dreigt, is de Wijngaardstraat voorlopig afgezet. Grootste schade is aan het dak, de schoorsteen is naar beneden gevallen en er zitten grote scheuren in de muren. Of de omliggende woningen eventueel moeten worden ontruimd is nog niet bekend.
Bron: PZC
Laat ik daar nou net lopen toen het insloeg. Voor een seconde leek het alsof alles om me heen naar beneden kwam.
Dit pand was het oudarchief van de gemeente goes, waar ik lang heb gewerkt. Stukken steen, voeg, schoorsteen kwamen naar beneden, best heftig en ik kan je verzekeren dat een stukje schoorsteen van 10 bij 10cm behoorlijk pijn doet aan je kop
Al met al was het een verschikkelijk heftig dagje met name dat ik mijn beste maatje nu kwijt ben na 14 jaar.
Groetjes Lynette
Haha lucky basterds de onweersliefhebbers daar (alweer) veel plezier
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September