Knappe jongen als je dat kan zien op die foto
Hier in Weert momenteel volop zon. België kleurt steeds verder oranje (niet vanwege Nederlands voetbal), ook Limburg kleurt al deels oranje. Duitsland kleurt zelfs op sommige plaatsen rood op de noodweercentrale sites.
Dat is dus weldegelijk rotatie waaruit eventueel een dergelijke uitzakkelijk tot een totrnado (windhoos) uit kan groeien.. Het is alleen de pest dat NL niet in Tornado Alley ligt, maar het blijft een schitterende gewaarwording
:)
nee, ben nu nog in Barneveld,... maar het word hier wel aarde donker. Ga zo naar huis en is kijken of ik nog wat kan spotten onderweg
code oranje:
Het weer is gevaarlijk. Er worden uitzonderlijke weer fenomen verwacht. Schade en letsel zijn erg waarschijnlijk. Wees erg oplettend en houd U geregeld op de hoogte van de laatste weerberichten en waarschuwingen. Wees bewust van de soms onvermijdbare risico's. Volg elk advies dat door de autoriteiten wordt gegeven op.
code rood:
Het weer is zeer gevaarlijk. Er worden uitzonderlijk actieve weergebeurtenissen verwacht. Grote schade en ongevallen zijn waarschijnlijk, in veel gevallen en in een groot gebied met gevaar voor lijf en leden. Houd U zich frekwent op de hoogte van alle details van de verder weersontwikkeling en waarschuwingen. Volg opdrachten en adviezen van de autoriteiten onverwijld op en bereid u voor op buitengewone maatregelen. | Gewijzigd: 16 juni 2011, 16:32 uur, door Bac00
Ahh oke .. Als je binnendoor rijdt over Leusden dan krijg je wel wat over je heen .... Het regent hier behoorlijk hard en dat al bijna 10 min onafgebroken..
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Wat zijn ook alweer de criteria voor een supercell?
En on topic:
Ik wordt bijna bang van wat ik op buienradar zie Dat wordt nogal een pittige bui. Wolkenhooge >10km
Waarschuwing vooraf vanwege onweer,
waarschuwingsniveau rood verwacht
geldig van: donderdag, 16. jun 2011, 10:00 uur
geldig tot: donderdag, 16. jun 2011, 23:00 uur
geldig voor: alle hoogtes
dit volgens noodweer centrale