(Tegen alle verwachtingen in....)
Mijn dochter noemt het een ontlading......
Fantastisch, gefeliciteerd met je dochter!
Hier in Almere wordt het weer donker.
Onweerskansen in KOUW (statistisch onweerskansenmodel KNMI) zijn wel afgenomen sinds vorige run 6 uur geleden. Vooral zuidoosten nog de grootste kansen op een hoge bliksemactiviteit. Rest van het land enkele ontladingen.
En dat lijntje ligt op ramkoers vooral de Zuidelijke provincies...
Het andere complex wat meer Noordelijk ligt zit nu nog geen onweer op, maar dat kan binnen nu en een uur 180graden anders zijn. Dat alles heeft te maken met de bijzonder "gunstige" weersomstandigheden | Gewijzigd: 16 juni 2011, 15:50 uur, door Bac00
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Als ik zo die laatste kaarten nader bestudeer lijkt het erop dat geheel Nederland "getroffen""zal gaan worden.
Voorbereidingen treffen voor een avondje spectacel, ik heb ineens hele goede hoop | Gewijzigd: 16 juni 2011, 16:00 uur, door Bac00
Hopenlijk blijft het langs de kust gaan, zodat ik ( en de andere westerlingen ) ook nog onweer krijgen | Gewijzigd: 16 juni 2011, 16:01 uur, door smarkie
Level 1 uitgegeven voor NO Frankrijk, Benelux, Noord Duitsland en heeft vooral betrekking op tornado's (windhozen).
Bovendien zou de tornadobedreiging langs deze voorzijde over noordwestelijk Duitsland ook moeten stijgen. De rijke lage vochtigheid heeft zich met een dauwpunt van 15 C en hoge relatieve vochtigheid ontwikkeld. Met zwakke oppervlaktewinden enkel voor de stokvoeringslijn, kan de sterkere lage verticale windscheer voorzien worden door de sterke lage westenwind.
In het spoor van het eerste koudefront, is een nieuwe ronde onweersbuien mogelijk in de avonduren van de landen van Benelux tot aan noordwestelijk Duitsland. Gezien sterke verticale windscheer, worden forse windvlagen niet uitgesloten.
De prognose is dat alles snel uit zal sterven na zonsondergang
Redenen genoeg denk ik zo...
edit: tekst Estofex vrij vertaald in het Nederlands[/i]
Als ik zo die laatste kaarten nader bestudeer lijkt het erop dat geheel Nederland "getroffen""zal gaan worden.
Voorbereidingen treffen voor een avondje spectacel, ik heb ineens hele goede hoop
Uhm op welke kaarten zie je dat? Ik heb dit hele jaar nog geen een donder/flitsje gehad..
Elke keer donkere luchten die na ons mooie dorp genaderd te zijn exploderen in hoos/onweersbuien hahaha. Misschien moet ik ze gewoon is achter na rijden