Klopt heb ze ook gezien op diverse radars...
Tot nu toe is daar nog geen bliksem gedetecteerd, wel veel regen..
edit: gering onweer | Gewijzigd: 16 juni 2011, 14:56 uur, door Bac00
Citaat van Bac00, donderdag 16 juni 2011, 14:48 uur Tyshane ook weer fanatiek van de partij, goed bezig knul
Hey heer den Bac00, u ook weer ingeklokt!
Ik zit vlakbij artis, hier werd het net ook aardig donker maar hier bleef het ook bij een beetje regen. Ach wie weet krijgen we nog een verassing.
Ja idd, lijkt me helaas alleen iets voor de zuid-oost hoek te gaan worden.
Hier in Amsterdam (zit nu op Teleport-Sloterdijk) medium grijs met lichte plekken en het druppelt een beetje.
Denk dat het hier m.u.v. de plensbui van vanmorgen een 'net weer niet' dagje aan het worden is.
Die zal het ook moeten gaan doen vandaag, als die 't niet wordt dan zie ik 't verder somber in.
Wel ik zeg dubbel YIKES
bibber moet de honden nog uitlaten maar blijf het gevaarlijk weer vinden, ik heb volgens mij wel geluk gehad vanochtend net tussen de twee buienlijnen doorgefietst maar zag het wel kolken in de lucht
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/...atch_level.html
er zal toch een snitch tussen de users moeten zitten hier
Ik hoop natuurlijk op flink stevig onweer met veel ontladingen
Eyy dorpsgenoot, Noord Frankrijk in de gaten houden. Als die 't gaat worden dan ben ik straks op de majoorsweg te vinden. Kom anders eens op de chat hier.
Ok, weet het dat Engels niet is toegestaan. Daarom een poging tot vrije vertaling gedaan...
Level 1 uitgegeven voor NO Frankrijk, Benelux, Noord Duitsland en heeft vooral betrekking op tornado's (windhozen).
Bovendien, zou de tornadobedreiging langs deze voorzijde over noordwestelijk Duitsland ook moeten stijgen. De rijke lage vochtigheid heeft zich met een dauwpunt van 15 C en hoge relatieve vochtigheid ontwikkeld. Met zwakke oppervlaktewinden enkel voor de stokvoeringslijn, kan de sterkere lage verticale windscheer voorzien worden door de sterke lage westenwind.
In het spoor van het eerste koudefront, is een andere ronde van onweren mogelijk in de avonduren van de landen van Benelux tot aan noordwestelijk Duitsland. Gezien sterke verticale windscheer, worden forse windvlagen niet uitgesloten.
De prognose is dat alles snel uit zal sterven na zonsondergang
Redenen genoeg denk ik zo...
edit: tekst Estofex vrij vertaald in het Nederlands[/i]