Nou de laatste 10 ronden waren tenminste een wedstrijd, en petje af voor Button.
En wat een finish van Massa prachtig! | Gewijzigd: 12 juni 2011, 23:22 uur, door smarkie
ach Ziggo gebruikers hebben dat blijkbaar dat scheelt
kanaal 15 werkte goed na de overschakeling naar nieuwe satelietverbindingen.
wat een race was het .
Jammer alleen dat Sebastian Vettel spinde, vind team Red Bull Racing het leukste team wat er mee doet... | Gewijzigd: 13 juni 2011, 13:43 uur, door Vrijbuiter
Jammer alleen dat Sebastian Vettel spinde, vind team Red Bull Racing het leukste team wat er mee doet...
Daar hebben de rijders weinig over te zeggen, en het gros zou ook gewoon doorrijden...het is de wedstrijdleiding die daarover beslist....Heb Olav Mol ook duidelijk horen zeggen dat hij vindt dat er ietwat betuttelend werd opgetreden door de leiding met al die safety-car onderbrekingen.
Misschien hebben jullie gelijk hoor maar even over de rede dat de saftycar zo vaak de baan op kwam. Ten eerste hebben rijders daar wel degelijk wat in de melk te brokkelen. De eerste keer stond die er al om dat de baan te nat was om veilig op de normale manier te starten. Jullie zijn het daar niet mee eens want jullie hebben liever dat er na de eerste bocht nog maar 5 auto's op de baan rijden. Denk maar aan die race op Spa (datum?)
De volgende was om dat het absoluut niet verantwoordelijk was om door te rijden op normale racesnelheid. Hier was op sommige stukken sprake van aquaplaning echter was er op meerdere stukken eerder sprake van speedbootracing om dat de auto's niet eens meer met de wielen aan de grond kwamen. Ik hoef niemand uit te leggen wat de gevolgen daar van kunnen zijn. Daarbij komt dat door de spray het zicht op en groot aantal stukken nagenoeg nul was. Ik weet wel dat de mond vol kwijl staat bij de gedachte aan het mooie aantal ongelukken wat had kunnen gebeuren maar das niet het doel van de sport. Denk hier aan Canada ik meen 2003 waar onder ander Jos de klos was en waar Hakinen later de beker aan ik meen Fisichella moest geven.
Toen was er het geval Heidfeld. Er lag zo veel zooi op de baan dat dit op geruimd moest worden en de meest veilige manier is dan de race neutraliseren. Ik snap wel dat jullie liever grote brokstukken door de lucht zien vliegen en het heerlijk vinden dat er en incident alla Massa vorig jaar plaatst zou vinden maar ook dat is weer niet het doel van de wedstrijd.
De achterliggende gedachte is altijd veiligheid en de heer Whiting is voor dat de beslissing genomen word echt wel druk aan het overleggen geweest wat de mogelijkheden en opties zijn want het draait altijd om de sport.
Overigens is er en meneer in en zwart pak die de hemel dankt dat hij de baan op mocht terwijl er en saftycar was want reken er op Dat deze man zijn val tijdens race snelheid niet had overleeft Petrov had hem volledig aan stront gereden.
Die gene die nu nog denkt dat de hoeveelheid saftycars onzin waren moet eens na denken of ze niet beter en andere sport kunnen kiezen.
Over Olaf nog even! heb tijdens de reclames naar de bbc gezapt maar dat commentaar word je ook niet echt vrolijk het enige jammer aan rtl7 is dat Olaf gewoon in Nederland zit en niet op de race zelf waar door veel informatie verloren gaat.
Ik vind dat een rijder zich moet instellen op het weer. Als het (hard) regent, dan moet je zelf de wijste zijn. Dan maar niet vol gas weg bij de start, dan maar niet op volle snelheid door de bochten. Maar goed, dat is mijn idee van Formule 1. Kan ieder natuurlijk zo zijn oordeel over hebben...
Ik vind dat een rijder zich moet instellen op het weer. Als het (hard) regent, dan moet je zelf de wijste zijn. Dan maar niet vol gas weg bij de start, dan maar niet op volle snelheid door de bochten. Maar goed, dat is mijn idee van Formule 1. Kan ieder natuurlijk zo zijn oordeel over hebben...
Tja, het regende toen wel heel hard en zoals Imrich al zei, een van de problemen die je dan krijgt is aquaplaning. En je kunt wel zeggen dat een coureur dan niet op zijn hardst moet gaan, maar een coureur zal altijd harder proberen te gaan dan de concurrentie en dat brengt risico's met zich mee. In de regen kunnen deze risico's veel sneller uitgroeien tot een crash dan bij droog weer. En zoals Imrich ook zei heb je dan misschien nog maar 5 auto's op de baan rijden en dat is ook niet spannendste wat er is. Ik ben het helemaal met je eens dat ze een race niet moeten stil leggen om een beetje regen, maar deze code rood en safety cars vond ik helemaal terecht, want in die regen was het gewoon onverantwoord om verder te gaan racen. | Gewijzigd: 13 juni 2011, 15:23 uur, door onno333
Maar als een "makkelijke" bocht al niet te nemen is, dan is het inderdaad beter om de wedstrijd even te staken. Dat het erg vochtig was, dat was ook duidelijk te zien aan Mark Webber die een paar keer achter elkaar in dezelfde bocht rechtdoor ging.
Maar goed, heb me uitstekend vermaakt met die Formule 1, ondanks dat ik helemaal niets heb met die gemotoriseerde sporten...
Maar als een "makkelijke" bocht al niet te nemen is, dan is het inderdaad beter om de wedstrijd even te staken. Dat het erg vochtig was, dat was ook duidelijk te zien aan Mark Webber die een paar keer achter elkaar in dezelfde bocht rechtdoor ging.
Maar goed, heb me uitstekend vermaakt met die Formule 1, ondanks dat ik helemaal niets heb met die gemotoriseerde sporten...
de onboard cams waren mij ook al best wel duidelijk dat er niet te rijden was achter de safety car .