Mijn collega zegt: kan niet, je hebt altijd rijwind. Dus je vlammetje van de aansteker waait uit.
Ik zeg: Nee collega, er is geen rijwind, want 120 min 120 is 0. Dus het vlammetje staat fier overeind.
Wie heeft er nou gelijk?
Ik ben een leek, maar het zou kunnen werken in het luchtledige maar in de realiteit zou je te maken kunnen hebben/krijgen met luchtweerstand!
Of een andere: als de auto iets langzamer rijd dan de wind blaast zou er een vorm van stil staande lucht optreden, min of meer een luchtweerstands vacuum.
Of nog een andere: Stoppen met roken! Probleem opgelost,.....hahahahahahahahaha
Denk ik. Maar, is er geen natuurkundige hier? Zal het eens voorleggen aan die ene die ik ken.
Dat betekent dat als ik dan een aansteker had aangedaan zou het vlammetje naar voren gaan ipv naar achteren.
Stel dat de wind niet vlagerig is en dat precies even hard waait als dat je fietst. In dat geval staat het vlammetje van je aansteker niet naar achteren of naar voren, maar rechtover eind lijkt mij. Lijkt me praktisch wel moeilijk te realiseren:p
Oke, in werkelijkheid kan dit natuurlijk nooit, aangezien je never een constante windsnelheid hebt. Maar theoretisch gezien, heb ik toch gelijk denk ik.
In een hetelucht ballon ervaar je ook windstilte, omdat de ballon met exact dezelfde snelheid met de wind mee beweegt.
Wel een leuk experiment om eens te proberen! | Gewijzigd: 13 juni 2011, 00:02 uur, door Govert
haha ja idd!
Ik zou ook zeggen onder de perfecte omstandigheden heb je een netto kracht van 0 dus geen versnelling en ook geen kracht die op dat vlammetje werkt. Dus zou hij recht op moeten staan, maar dan heb je dus een fikse storm nodig die enigzins op hetzelfde windsnelheid en richting blijft. Misschien kan je dit testen op een vliegdekschip die op een ruige zee vaart en dan met een Ferrari erop (of andere sportwagen)
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Mijn collega zegt: kan niet, je hebt altijd rijwind. Dus je vlammetje van de aansteker waait uit.
Ik zeg: Nee collega, er is geen rijwind, want 120 min 120 is 0. Dus het vlammetje staat fier overeind.
Wie heeft er nou gelijk?
De wind komt van voren, dus krijg je alleen maar meer wrijving als je de wind ook
nog eens van achter laat blazen..
Denk aan gestroomlijnde raceauto`s, etc.
Busted dus
Edit:
Dacht ik later aan.
met de fiets windje mee, dus ongeveer zelfde snelheid kan je wel gewoon je peukie aansteken.
120 is wat sneller maar toch..
Lastig, ga er eens over slapen | Gewijzigd: 13 juni 2011, 01:35 uur, door Stormpie
Wie heeft er nou gelijk?
Jij!
Wie heeft er nou gelijk?
Gewoon stoppen met roken!