Ook was er wat onweer in deze bui.
De strepen op de 2e foto komen door het raam :s
Oja en voor ik het vergeet er was ook nog hagel | Gewijzigd: 11 juni 2011, 19:05 uur, door onweeer
Nee en nu hebben wij die cursus gisteren gehad en is er veelvuldig over wallclouds gesproken en dat is dit dus niet. Wel een dreigende wolkenlucht. Ik kan me dus volkomen in Jan's commentaar vinden. | Gewijzigd: 11 juni 2011, 20:09 uur, door Kevin
Kan iemand mij anders even uitleggen hoe je een wallcloud kan herkennen, kan handig zijn voor de volgende keer
Alvast bedankt
volg een workshop bij Meteo-Consult ... Nee geintje, alhoewel het wel leerzaam was. Een wallcloud is een uitzakking, een erg lage wolkenbasis met veel rotatie erin, nu moet ik even denken....
Ik dacht aan de linkerzijde heb je de dry-zone waar vaak felle opklaringen zijn en aan de rechterkant is de zware neerslag aanwezig.
En anders moet je even googlen, vind je genoeg!
Ik dacht aan de linkerzijde heb je de dry-zone waar vaak felle opklaringen zijn en aan de rechterkant is de zware neerslag aanwezig.
En anders moet je even googlen, vind je genoeg!
Hey kevin . Kijk eens naar mijn filmpje dan . Precies zoals jij zegt zo was het . Rechts de regenkern met onweer en hagel en achter en voor de hevige rotatie helder .
hier een link van mijn filmpje
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=25612
mvg. Steven
Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
Is dat in het algemeen zo? Want hoe kan men dit zeggen van de linkerkant en de rechterkant? Iemand die aan de andere kant van de wallcloud staat ziet het toch andersom; m.a.w. links voor rechts en rechts voor links?
Of zou dat met de rotatie-richting te maken kunnen hebben? Dus linksom of rechtsom...
| Gewijzigd: 11 juni 2011, 22:45 uur, door Tyshane