Waar in Noord Nederland heb ik de meeste kans en ongeveer hoelaat?
Is daar al meer zicht op?
Als ik jou was zou ik me echt de moeite sparen hoor. Er wordt morgen niet op uitgebreide schaal onweer verwacht, hooguit plaatselijk wat onweer, en zeker niet zo veel als vandaag ( vrijdag ). Al hadden sommigen wel wat veel geluk vandaag.
Als je echt op pad wilt gaan zou ik je aanraden om dan af te wachten totdat er echt van die grotere complexen langskomen, anders zul je alleen maar teleurgesteld worden, en het is ook nog eens zonde van de benzine.
Maar goed, de dag is net begonnen
...UK, Benelux, Germany...
Vertical wind shear is mostly weak today in Europe, except over the Benelux/German region, but this is confined mostly to the higher levels(>6 km, 15-25 m/s) and parallel to the cold front in N Germany. Over Germany also in mid levels there is good shear, but MLCAPE values are rather marginal there (some 150 J/kg), reducing large hail chances. Low level shear (0-1 km) is too weak anywhere for tornadoes, although under the UK/NL upper low isolated spout-type tornadoes/funnel clouds could develop. This is aided by moist profiles, weak flow, and steep low-level lapse rates and low-level CAPE.
| Gewijzigd: 11 juni 2011, 07:11 uur, door smarkie
Haarlem heeft gewoon een anti onweer schild