Dat denk ik ook.. Zeker als ik deze radarbeelden bekijk http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3...;soort=loop1uur
Boven Frankrijk zitten de echte buitjes!
Boven Frankrijk zitten de echte buitjes!
Het is wel te hopen dat 't niet weet inkakt zoals de voorgaande keren, haha.
Maar ziet er idd goed uit.
Hier moeten we vooral de buien boven Duitsland in de gaten houden.
Het buiengebied boven Belgie en Frankrijk zal nog wel activeren komende uren.
Hier in Twente zal het wel bij een paar regenbuien blijven.
Het grootste deel van het gebied zal wel over de W-helft trekken.
Dat zal de 2e trog zijn denk ik, die word later vanavond verwacht.
Een tweede (veel scherpere) N-Z-georiënteerde hoogtetrog van de Ierse Zee tot over Bretagne beweegt oostwaarts en trekt vanavond via Het Kanaal noordoostwaarts waarbij de as geleidelijk kantelt. Komende nacht en morgenochtend trekt de hoogte trog verder over ons land noordoostwaarts waarbij er zich boven de Noordzee geleidelijk een afgesloten kern vormt. | Gewijzigd: 10 juni 2011, 15:57 uur, door smarkie
Hier in Twente zal het wel bij een paar regenbuien blijven.
Het grootste deel van het gebied zal wel over de W-helft trekken.
Dat heet gerechtigheid
Hopelijk krijgen we inderdaad nog wat moois te zien hier in het westen.
Hier inmiddels weer een flauw zonnetje na de eerste bui. | Gewijzigd: 10 juni 2011, 16:03 uur, door JBarnhoorn
Prima weertje.
Estofex zegt echter:
..probably maximized over Belgium and the Netherlands with 200-500 J/kg MLCAPE. There exists a limited time frame between 12-18Z for a few more organized thunderstorms, as 20-25m/s DLS overspread the area and a few stronger updrafts may evolve. Large hail and strong wind gusts will be possible and hence a marginal level 1 was issued. Thunderstorms rapidly decay after sunset.
Hieruit maak ik op dat er tot zonsondergang vanavond kans is op onweer met hagel en windstoten.
Het KNMI is blijkbaar ook wakker geworden want zij hebben nu ook waarschuwingen uitgezet voor onweer.
Vanmorgen was alles nog "groen" bij het KNMI.