Hier nu onweer (geweest)!
Hagel, wind of donderbui
Overhemd of wintertrui
Zo ziet het er nu hier uit. ( sorry voor slechte kwaliteit is met telefoon gedaan )
Ik heb volgens mij wat castellanus gezien ook rijdende van Zaandam naar Amsterdam.
Dat wordt vast allemaal geregeld. Zo ineens; pats boem, staat er een 11 bij.
Hier vooralsnog droog! Verder zou het me niet verbazen als we ook wat onweer krijgen in onze regionen. Wat denk jij ervan?
Lol, pas op hoor met die teksten, want dat kan hevige reacties opleveren! Nee het is je gegund hoor!
| Gewijzigd: 10 juni 2011, 13:24 uur, door Tyshane
Slechts een paar druppels gehad rond het middaguur, maar verder niet veel. Meende wel in de verte een verdwaalde rommel te horen...
Een doorslaande negatief gekantelde scherpe hoogtetrog trekt de komende 12 uur doorheen de Benelux met in de westelijke regio's later een T500 nabij -28°. De latente onstabiliteit lijkt niet enorm te zijn (200-500 J/kg) maar de dynamische forcing is groot (PVA en LU jetstreak). Aan de voorzijde van de trog diept ook een klein low uit nabij NL.
Actueel ontstaan landinwaarts reeds de eerste onweersbuien en dit zal waarschijnlijk de komende uren enkel maar uitbreiden. Een meer gesloten neerslagsysteem dichter bij de trog kan ook embedded onweer bevatten. De toppen van de onweerscellen gaan richting 7-8km en door de koude bovenluchten is wat hagel van kleinere omvang mogelijk. De shear is nabij de kustgebieden wat hoger maar niet overdreven. Verder landinwaarts is de shear minder significant en dynamische structuren verwacht ik niet. Wel wat clustering tgv de hoge PVA en hoogtedynamiek.
De meeste neerslag lijkt zich te concentreren nabij het uitdiepingsgebied van het low en trekt dus over de westelijke gebieden van de Benelux met piek in NL.
Vannacht neemt de kans op onweer af maar zaterdag overdag trekken nieuwe buien de regio binnen en de onstabiliteit neemt danig toe in de loop van de dag met wolkentoppen tot zo'n 7 km. Opnieuw dus verspreid enkele onweersbuien in de koele luchtmassa met kans op wat hagel. De shear blijft laag en opnieuw verwacht ik geen dynamische cellen.
Bron: http://severeweatheroutlook.blogspot.com/ | Gewijzigd: 10 juni 2011, 13:35 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
maar goed we zijn oranje. lucht ziet er wel leuk uit kleine wolkjes met donkere wolken en de wind is aangetrokken. de temp is hier rond de 20 graden. lekker buiten zitten. gaan nu wel meer wolkjes voor de zon.
we gaan kijken wachten en lezen.
gr marieke
En daar is dan het bericht van Karim, ik vond hem al zo stil. Mooi duidelijke aanvulling op wat hier al zoal te lezen is. Het gaat de goede kant op qua kansenverwachting en leuk dat de dynamiek wat meer significant is nu!
eerst zonnig net van die bloemkolen zie foto van plaatsgenoot
maar nu komt er toch wel een dreigende lucht grijs met roze
ziet er mooi uit .... als dit t voorproefje is make my day!!!