Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Liberty, TX; Polk, TX.

23 Nov 2024 10:17:03

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Liberty, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hardin, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Jasper, TX.

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Nov 2024 05:46:27

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 20:25:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

22 Nov 2024 00:58:32
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
smarkie
Lid
10 juni 2011, 12:14 uur | Bericht #243316
Alle klagers kunnen in volgend topic terecht: http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...2349&st=160

En laat de rest gewoon lekker genieten van de voorpret en wat er later ( eventueel ) komt!

Alvast bedankt

*edit Debbieke* Bericht aangepast na verwijderen van een aantal berichten Ik hoop van harte dat alle klagers het "klaagtopic" gaan gebruiken!
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 2Begint de winter laat, zet dan de strooiwagens maar paraat.Is het te warm in November, dan krijgen we een weeralarm in December
10 juni 2011, 12:15 uur | Bericht #243318
Citaat van The Chaser Reloaded, vrijdag 10 juni 2011, 10:58 uur dat was anders niets van te merken vorige week de mussen vielen van het dak en er waren na afloop genoeg stapelwolken dus je theorie klopt niet.Bovendien beweerd men ook dat het vandaag gaat onweren hier, nou het is hier niet eens warm, ik zit zelfs met een trui aan, dus waar dat onweer vandaag vandaan moet komen weet ik niet, maar ik heb er geen hoop op

het is geen theorie dat is een feit er spelen natuurlijk ook andere dingen en bij jou plaats was op dat moment gewoon ongunstig voor het ontstaan van buien
Waarom deze advertentie?
10 juni 2011, 12:15 uur | Bericht #243319
Zal wel de stress wezen van mijn anti onweer machine in het westen
Die heb ik namelijk afgelopen zondag weer uitgezet!

Ontopic: Ik kan niet wachten!
Join de tijdelijke Onweer-Online chat!
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41484/tijdelijke-chat-ruimte-onweer-online/
Tyshane
Lid
10 juni 2011, 12:17 uur | Bericht #243317
Ziet er allemaal nog steeds goed uit, nog beter zelfs en ook een stuk opgeschoven naar later op de dag / avond en deels de nacht. Dat vind ik ook de leukste tijden eigenlijk voor onweer enzo.

Citaat van The Chaser Reloaded, vrijdag 10 juni 2011, 11:39 uur Je hoeft niet het hele KNMI over te typen dat zie ik hier steeds vaker,
Ik lees alleen de voorpagina van deze site opzoek naar de rode woorden van Jan en daarna ga ik na de KNMI site
dat hoef ik dan hier niet nog eens te lezen.

Dat je het vaker ziet kan wel kloppen, want zo gaat het hier nou eenmaal. Bij dit soort topics wordt allerlei informatie over het desbetreffende onweer verzameld; zoals kaartjes, teksten en nieuwsberichten van andere sites. Als je het niet dubbel wil lezen, kan je beter gewoon deze topics volgen. Heb je alle info bij de hand en wordt je volledig op de hoogte gehouden!

| Gewijzigd: 10 juni 2011, 12:19 uur, door Tyshane
10 juni 2011, 12:17 uur | Bericht #243320
@ Chase Reloaded

De temperatuur en het temperatuurverschil zijn twee verschillende dingen. Het kan bijv in Spanje rustig 6 dagen achterelkaar 40 graden zijn en geen spoor van onweer. Het kan hier 22 graden zijn en 6 dagen onweren. Dus het is niet altijd zo dat als het 30 graden is er automatisch ook onweer ontstaat. Helaas of gelukkig (hoe je het wil zien) is het ontstaan van onweer van meerdere factoren afhankelijk dan alleen de temperatuur.

Dus wacht gewoon even tot vannacht en als je dan weer niks hebt dan kan je teleurgesteld zijn.

*edit Debbieke* bericht aangepast om dezelfde reden als enkele berichten hierboven
10 juni 2011, 12:22 uur | Bericht #243321
Klik op afbeelding voor animatie

hiranus.gif
Debbieke
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 juni 2011, 12:23 uur | Bericht #243322
Graag on-topic alstublieft !! Chase Reloaded ik vraag je nogmaals om het klaagtopic te gaan gebruiken. Anders worden dergelijke berichten toch verwijderd uit dit topic.

Ik wil ook aan iedereen die de regels met betrekking tot het onweerkansentopic nog niet hebben gelezen vragen om dit nu te doen. De regels vind je hier http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=24534
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
MamaAsz
Lid
10 juni 2011, 12:24 uur | Bericht #243324
Ik ben benieuwd wat de dag ons brengt.
Heb om 15:00 uur een sollicitatiegesprek, dus graag ná 15:00 anders ben ik teveel afgeleid hahaha

Edit
Het is hier nu trouwens lekker weer. Zonnetje erbij, een windje. Niet echt iets raars. | Gewijzigd: 10 juni 2011, 12:25 uur, door MamaAsz
smarkie
Lid
10 juni 2011, 12:25 uur | Bericht #243325
Citaat van Jan van Ooijen, vrijdag 10 juni 2011, 12:22 uur Klik op afbeelding voor animatie

Ik hoop van harte dat die verwachting uitkomt.
En dan bedoel ik de neerslag, dat kunnen we hier namelijk echt "heel" goed gebruiken.
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 2Begint de winter laat, zet dan de strooiwagens maar paraat.Is het te warm in November, dan krijgen we een weeralarm in December
T-inus
Lid
10 juni 2011, 12:27 uur | Bericht #243326
Aan de animatie van Jan te zien krijgt ´t westen dus ´t meeste voor zijn kiezen vandaag!

Lekker Nowcasten en we gaan zien wat ervan komt | Gewijzigd: 10 juni 2011, 12:27 uur, door T-inus
www.martijnvantongeren.nl
Kyutarius
Lid
10 juni 2011, 12:29 uur | Bericht #243328
Citaat van X-treme, vrijdag 10 juni 2011, 12:25 uur Ik hoop van harte dat die verwachting uitkomt.
En dan bedoel ik de neerslag, dat kunnen we hier namelijk echt "heel" goed gebruiken.

Laat het westen dan maar de regen krijgen, dan willen wij het bijbehorende onweer wel hebben
Knettergek bij onweer en andere gelegenheden :-)
10 juni 2011, 12:31 uur | Bericht #243330
Ook flinke convergentie te zien op 10m

michaelvr
Lid
10 juni 2011, 12:33 uur | Bericht #243333
vanaf Frankrijk trekt een systeem onze kant op

http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3...;soort=loop1uur
Spicificaties extreem weer Hilversum 2013:
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
10 juni 2011, 12:33 uur | Bericht #243334
Mooie plaatjes,

Ik word nog nerveus hier .
En oh god, wat een woede.
Join de tijdelijke Onweer-Online chat!
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41484/tijdelijke-chat-ruimte-onweer-online/
smarkie
Lid
10 juni 2011, 12:33 uur | Bericht #243335
Citaat van Kyutarius, vrijdag 10 juni 2011, 12:29 uur Laat het westen dan maar de regen krijgen, dan willen wij het bijbehorende onweer wel hebben

Nee dat krijgen wij ook gewoon
Vandaag is het de dag van het westen
10 juni 2011, 12:36 uur | Bericht #243337
KNMI Guidance:

SYNOPTISCHE SITUATIE:
Een lagedrukgebied net noord van Schotland trekt zeer langzaam naar het noordwesten. Een eerste zwakke hoogtetrog (alleen op 300 hPa goed zichtbaar) ligt om 12 UTC NW-ZO georiënteerd van het Nauw van Calais richting NO-Frankrijk en trekt vanmiddag over ons land noordwaarts. Een tweede (veel scherpere) N-Z-georiënteerde hoogtetrog van de Ierse Zee tot over Bretagne beweegt oostwaarts en trekt vanavond via Het Kanaal noordoostwaarts waarbij de as geleidelijk kantelt. Komende nacht en morgenochtend trekt de hoogte trog verder over ons land noordoostwaarts waarbij er zich boven de Noordzee geleidelijk een afgesloten kern vormt. In het gronddrukpatroon zien we vandaag weinig gradiënt maar vanavond ontstaat er boven ons land een klein lagedrukgebied. Kijkend naar het neerslag- en Theta-W-patroon lijkt er zich een frontale zone te ontwikkel, een occlusie-achtige constructie. Dit laagje trekt komende nacht en morgen overdag al uitdiepend noordwaarts de Noordzee op. Morgenochtend staat er een vrij stevige zuidwestelijke stroming waarmee polaire lucht wordt aangevoerd. In de middag komen we meer onder invloed van een rug die vanuit Frankrijk opdringt.

MODELBEOORDELING:
Grootschalig gezien is Hirlam consistent met de voorgaande run en de overige modellen. Kijken we naar de ontwikkeling van het laagje komende avond/nacht en morgen overdag zie we dat Hirlam het laagje veel markanter weergeeft en nog steeds ca. 4 hPa verder laat uitdiepen dan ECMWF en GFS en heeft ook een grotere gradiënt. Hirlam komt met beduidend meer neerslag dan de overige modellen.

BEWOLKING:
Actueel velden SC rond FL050 en AC rond FL100. De opbouw is vanmiddag onstabiel, derhalve convectieve bewolking die lokaal uitgroeit tot een CB. Toppen aanvankelijk tot FL150 maar van het zuidwesten uit op nadering van de scherpe hoogtetrog boven Het Kanaal toenemende onstabiliteitdiepte, tot FL250. De CB's worden vanavond met name getriggerd door PVA aan de voorzijde van de hoogtetrog. De bewolking lijkt in de loop van de avond en nacht wat meer frontaal van aard te worden (occlusie). In de loop van de nacht van het zuiden uit opklaringen. Morgen overdag ogen de progtemps behoorlijk onstabiel, de convectie boven land zal in de loop van de ochtend snel op gang komen en al vrij snel kunnen er CB's gevormd worden, toppen tot FL250. Op de Noordzee een krul frontale bewolking rondom het laagje.

NEERSLAG:

Actueel valt er al wat neerslag in het zuidoosten van het land en boven België ontwikkelen zich nu enkele buien. Deze ontwikkeling zet zich vanmiddag door en buienactiviteit neemt aan het einde van de middag van het zuidwesten uit verder toe op nadering van de tweede hoogtetrog. De clustering van buien is nu al goed zichtbaar boven het noordwesten van Frankrijk. Ook in deze run ligt het zwaartepunt van de neerslag vanavond en begin van de nacht boven het westen van het land, Hirlam komt tot en met vannacht met neerslaghoeveelheden van 10-15 mm, lokaal mogelijk meer. In de oostelijke helft van het land liggen de helft van het land liggen de hoeveelheden rond de 5 mm. Bij deze buien is vanaf het einde van de middag en vanavond ook onweer mogelijk, KOUW komt met kansen van 40-80%, in het zuiden ook een 20-30% kans op 50 ontladingen/5 min in een SGG (standaard gebiedsgrootte van 50 x 50 km). CAPE-waarden liggen iets boven de 500 J/kg.
In de rest van de nacht en eerste helft van de ochtend valt er langs de westkust nog een enkele losse bui. Later in de ochtend en in de middag trekken de buien a.g.v. de dagelijkse gang weer het land op, de onweerskansen zijn zeker aanwezig, INDECS komt met kansen van 50-90%, de CAPE-waarden liggen iets boven de 500 J/kg. Morgenmiddag en avond lijken de buien zich te concentreren op het zuiden en zuidoosten van het land.
10 juni 2011, 12:42 uur | Bericht #243340
Citaat van wiggelrode, vrijdag 10 juni 2011, 11:04 uur Warmte maakt toch niks uit in jou ogen.. dus alle kansen nog.. trouwens hier nagenoeg onbewolkt en temp. loopt naar de 21gr. kheb er wel hoop in.
hey.....hoop ook met je mee hoor hahaha en....pp had het gisteren over het oosten en noord-oosten..kan alle kanten op deze dag dus...
10 juni 2011, 12:48 uur | Bericht #243341
Citaat van michaelvr, vrijdag 10 juni 2011, 12:33 uur vanaf Frankrijk trekt een systeem onze kant op

http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3...;soort=loop1uur

Ziet er idd al heel hoopgevend uit!
10 juni 2011, 12:49 uur | Bericht #243342
Citaat van 4 seizoentje, vrijdag 10 juni 2011, 12:42 uur hey.....hoop ook met je mee hoor hahaha en....pp had het gisteren over het oosten en noord-oosten..kan alle kanten op deze dag dus...

Hehe, Gelukkig. Trouwens vrij warm in onse paroggie af en toe al flinke stapelwoken. maar het echte laat nog even op zich wachten heb hier inmiddels 22,4gr met een lichte briesje.
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
smarkie
Lid
10 juni 2011, 12:51 uur | Bericht #243343
De eerste onweersbuien zijn zo te zien voor het zuidoosten ( zie buienradar )
Terug naar boven
4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 64 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 64, lezen 4 mensen het topic "Discussiepagina winter 2023-2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden