laat de hagel maar achterwege!
wat me wel nu bevreemd, knmi geeft 17a18 graden door, bij mijn staat ie nu op 20,5 om 11:17 uur ach ja mooi meegenomen!
In het noorden van het land schijnt eerst de zon maar van het zuiden uit neemt de bewolking toe en kan er af en toe een een bui vallen. Vanavond trekt er een gebied met actievere buien over vooral het westen van het land, hierbij is ook onweer mogelijk. De middagtemperatuur ligt tussen de 16 en 19 graden. De wind is zwak tot matig, rond kracht 3, eerst uit zuidelijke, later uit uiteenlopende richtingen.
Komende nacht trekken de (onweers)buien het land weer uit. De minimumtemperatuur wordt ongeveer 10 graden. De wind draait naar zuidwest tot west en trekt flink aan, boven land naar matig, aan de kust naar (vrij) krachtig.
Zaterdag overdag is het half tot zwaar bewolkt en vallen er enkele buien. De temperatuur ligt in de middag rond de 17 graden. Er staat een stevige zuidwestelijke wind die langs de kust krachtig is. Boven land wordt de wind matig en bovendien erg vlagerig. (bron: KNMI)
Ook al werd het koeler. tegenwoordig is de overgang van warm naar koel ook zonder onweer en regen mogelijk, zoals hier En hier is nog steeds niets gevallen geen regen niets. En uhm er was wel dergelijk melding dat er regen en onweer in het noord oosten zou komen, dat was voorspeld
Die kaarten zeggen me niets, het is precies het tegenovergestelde van wat het KNMI beweerd. Ik vertrouw er op wat ik op dit moment buiten zie, en dat is niets. | Gewijzigd: 10 juni 2011, 11:36 uur, door chaser
(bron: KNMI)
Je hoeft niet het hele KNMI over te typen dat zie ik hier steeds vaker,
Ik lees alleen de voorpagina van deze site opzoek naar de rode woorden van Jan en daarna ga ik na de KNMI site
dat hoef ik dan hier niet nog eens te lezen. | Gewijzigd: 10 juni 2011, 11:41 uur, door chaser
tempratuur is wel degenlijk van belang des te groter het verschil is met de bovenlucht des de intensiefer de buien kunnen worden een stapelwolk moet door de bovenlaag komen (kap) des te warmer het dus is des te makkelijker het is
Nou als ik hier kijk krijgen we niks..
dat was anders niets van te merken vorige week de mussen vielen van het dak en er waren na afloop genoeg stapelwolken dus je theorie klopt niet.Bovendien beweerd men ook dat het vandaag gaat onweren hier, nou het is hier niet eens warm, ik zit zelfs met een trui aan, dus waar dat onweer vandaag vandaan moet komen weet ik niet, maar ik heb er geen hoop op | Gewijzigd: 10 juni 2011, 12:00 uur, door chaser
Warmte maakt toch niks uit in jou ogen.. dus alle kansen nog.. trouwens hier nagenoeg onbewolkt en temp. loopt naar de 21gr. kheb er wel hoop in.
op het moment ongeveer 19,5 graden. misschien iets warmer.
leuke stapelwolkjes. en van die uitggewaaide wolken( naam even kwijt)
denk dat er nog wel wat komt vanavond of vanacht.
groeten marieke
Ik snap je kritiek niet helemaal. Van enige onderbouwing met kaarten of andere bronnen is geen sprake. Je baseert je uitspraken puur en alleen op eigen waarnemingen. Dit is niet echt respectvol naar Jan en de andere professionals die veel tijd en energie steken in de uitleg en onderbouwing van hun verwachtingen.
Overigens is deze kritiek niet alleen voor jouw persoon bedoeld, ook voor leden die een soortgelijke kritiek uiten zonder onderbouwing.
EDIT: ik zal niet ingaan op reacties hiervan, maar wil graag ontopic proberen te blijven. Als er wat op of aan te merken is kan men mij altijd een PM sturen! | Gewijzigd: 10 juni 2011, 12:16 uur, door SniperEye