Antwoord: beschikbaar morgen om 00:00 We zullen zien
TaL
Het is gewoon geel hoor en niet oranje
K.M.I. (België) geeft wel degelijk code oranje af.
Het K.N.M.I (Nederland) geeft code geel, behalve groningen, drente, en overijssel, maar dat kan nog veranderen.
Het K.N.M.I (Nederland) geeft code geel, behalve groningen, drente, en overijssel, maar dat kan nog veranderen.
KMI geeft idd oranje af. Knmi heeft geel afgegeven, alhoewel ik betwijfel of de buien niet uit sterven eer deze NH, Flevoland etc bereiken. Hoorde gister nog dat de buien na zonsondergang snel zouden verdwijnen. Weet iemand of dit nog steeds zo is?
Vandaag overdag enkele regenbuien, vanavond en komende nacht pittige regen en onweersbuien (passeren van een dark stripe).
Wat is een dark stripe? | Gewijzigd: 10 juni 2011, 08:56 uur, door Fluffje
Is je engels een beetje in orde? Ik hoor het ook voor het eerst maar denk dat dit t is http://www.zamg.ac.at/docu/Manual/SatManu/...DaStr/index.htm
Edit: Klinkt goed:
Zou leuk zijn als iemand hier het een beetje zou kunnen toelichten. Jan? Marsel? anybody?
Edit Jan: Nederlandse tekst reeds neergezet. | Gewijzigd: 10 juni 2011, 09:29 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
'k Zie toch een mooi buitje hangen boven Limburg, maar dat is wsl te noordelijk voor jou.
Welkom hier.
En er komt idd heel wat aan, en we hopen allemaal dat er onweer bij zit, de teller staat hier nog steeds op 0!
Afbeelding Satrep
Even de beoordeling van Guidance:
Hirlam00 is qua snelheid van de hierboven geschetste ontwikkelingen nu weer iets sneller dan de 18 UTC run en kruipt langzaam maar zeker richting EC. HiRLAM00 laat laag zaterdag nu veel minder ver uitdiepen. EC18, GFS18 en WRF18 ondersteunen deze ontwikkeling niet. Dit leidt vooral tot grote verschillen boven de Noordzee. De oorzaak ligt in de jet. Bij HiRLAM is deze beter ontwikkeld als bij het EC. Tot +33 volgen we het drukpatroon van HiRLAM, maar daarna volgen we EC18. Neerslagpatronen zijn HiRLAM00, EC18 en WRF18 zijn vrijwel identiek, GFS18 is vandaag eerder met de neerslag in het zuidwesten (heeft het laag niet dat over het land trekt, maar alleen een laag boven de Noordzee). Vandaag overdag enkele regenbuien, vanavond en komende nacht pittige regen en onweersbuien (passeren van een dark stripe). Na het wegtrekken van het laag in de polaire lucht geisoleerde regenbuien. Het zwaartepunt van de neerslag zal in eerste instantie boven het westen van ons land liggen, maar zaterdag is de buiigheid meer landelijk verspreid. | Gewijzigd: 10 juni 2011, 09:23 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Dat is aant ontstaan, er zit nu al een donkerblauwe 'pit' in
Kan ook Tis nog vroeg op de morgen hè, dan wil ik nog wel eens moeite hebben met het vinden van de juiste woorden.
Maar het ontwikkelt zich best goed.
Edit: Klinkt goed:
Zou leuk zijn als iemand hier het een beetje zou kunnen toelichten. Jan? Marsel? anybody?
Edit Jan: Nederlandse tekst reeds neergezet.
hehe ja hoor met mijn engels is niks mis en bedankt voor de uitleg! | Gewijzigd: 10 juni 2011, 09:36 uur, door Fluffje