Met ze allen naar het strand morgen
Kans op onweer boven de noordzee zelf schat ik nog klein in, vanwege de temperatuur. Maargoed misschien valt alles wel mee en wordt het boven land spannend Zo maar ff de nieuwe run afwachten. | Gewijzigd: 9 juni 2011, 22:46 uur, door koen17
Vrijdag overdag ontwikkelen zich opnieuw stapelwolken. Lokaal ontstaat een enkele bui. De middagtemperatuur wordt ongeveer 19 graden. In de avond trekt een actief gebied met buien van zuidwest naar noordoost over het land. Onweer is dan ook mogelijk.
Aldus de KNMI
Van mijn familie woont een smaldeel in Zeeland en het grootste deel in Rotterdam. Dat wordt telefoontjes plegen!
Raar is echter wel dat de kansen op onweer groter is in het oosten, terwijl het westen het meeste regen zal gaan krijgen.
| Gewijzigd: 10 juni 2011, 00:05 uur, door michaelvr
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
Raar is echter wel dat de kansen op onweer groter is in het westen, terwijl het westen het meeste regen zal gaan krijgen.
Lijntjes van de neerslagkaarten lopen een beetje door elkaar ?
En ik neem aan dat je bedoelt dat de kansen op onweer groter zijn in het oosten
Maar ik verwacht zeker geen onweer op uitgebreide schaal, de temperatuursverschillen tussen aardoppervlak en op grotere hoogte worden volgens mij ook niet spectaculair groot.
We zullen het zien, en anders kan het alleen maar meevallen.
Maar ik verwacht zeker geen onweer op uitgebreide schaal, de temperatuursverschillen tussen aardoppervlak en op grotere hoogte worden volgens mij ook niet spectaculair groot.
We zullen het zien, en anders kan het alleen maar meevallen.
Jullie hebben daar zat gehad!!
Hier in Monster pas 1 keer onweer gehad dit jaar door de warmte.
Alleen al regen is welkom, wij zijn namelijk het droogste gebied van NL hoorde ik. En het is ook wel te zien, wan het grasveld bij ons verder in de straat is nu een soort van woestijn aan het worden.
Onweer bij de regen is natuurlijk helemaal mooi, gelukkig zijn de kansen nu is goed voor het WESTEN en niet voor het zuidoosten, oosten en zuiden. Die mogen niet klagen.
Heerlijk, deze kans geeft men weer hoop op morgen!
Carsten Peter voegt zich bij tornadojager Tim Samaras voor zinderende bliksemfoto's...
Heerlijk, deze kans geeft men weer hoop op morgen!
Meeste neerslag wordt tot nu toe nog steeds over het westen berekend hoor. Alleen het oosten heeft ietsje meer kans op een klapje onweer.
En onweer kunnen we hier nooit genoeg krijgen...
Voor Zeeland:
Geldig: vrijdag 10 juni 2011 vanaf ca 19 uur gedurende ca 4 uur
Voor de rest ( die geel zijn )
Geldig: vrijdag 10 juni 2011 vanaf ca 21 uur gedurende ca 4 uur
De plaatsen die nu ook geel zijn:
Geldig: zaterdag 11 juni 2011 vanaf ca 00 uur gedurende ca 4 uur
Ik vind er wel erg veel tijd tussen zitten, maar we zien het wel
Antwoord: beschikbaar morgen om 00:00 We zullen zien
TaL
we gaan wachten en afwachten. meer kun je ook niet doen dan afwachten.
groeten marieke
regen is ook meer dan welkom.
De verwachting is weer heftiger geworden!
In de loop van de dag kan het lokaal tot een enkele regenbui komen. Neerslagkans neemt vooral in avond van het zuidwesten uit sterk toe op nadering van de hoogtetrog. Buien kunnen dan in lijnvorm passeren. Het zwaartepunt van de neerslag blijft westelijk in deze Hirlamrun. Dat beeld wordt ondersteund door andere modellen. Onweerskansen (INDECS) nemen toe tot 60-70%. Kans op hagel lijkt iets groter dan in de vorige run omdat de CAPE nu hoger is (700-1000J/kg).
Knmi. | Gewijzigd: 10 juni 2011, 08:06 uur, door Verwijderde_gebruiker_01