5 juni 2011
Aantal beeldjes: 134
Sluitertijd: 8 seconden
Diafragma: f3,5
ISO: 200
Brandpuntsafstand: 15mm
9 juni 2011
Aantal beeldjes: 401
Sluitertijd: 8 seconden
Diafragma: f3,5
ISO: 200
Brandpuntsafstand: 15mm
Ben nog niet helemaal tevreden met het resultaat, maargoed, daarom ben ik ook aan het experimenteren. Volgende keer wil ik een hogere ISO en een langere sluitertijd gaan gebruiken. Heeft verder nog iemand tips? | Gewijzigd: 9 juni 2011, 02:18 uur, door Duitje
Ik heb me ook eens bezig gehouden met startrails en het resultaat is meestal leuk om te zien.
Wat ik meestal doe is een iso van 400-800 gebruiken, ligt een beetje aan het omgevingslicht en een zo groot mogelijk diafragma gebruiken. Het ligt wel een beetje aan de lens die je gebruikt, want sommige zijn een beetje zacht bij een grote diafragma (3.5 is wel te doen)
Ook speelt de plaats waar je de foto's maakt een grote rol. Ik heb er een aantal in zeeland gemaakt en daar is het gewoon lekker donker met weinig lichtvervuiling. Hier zie je met het bloote oog ook veel meer sterren op een heldere avond/nacht dan in zeg maar zoetermeer (waar ik woon)
Hier twee startrails die ik heb gemaakt
;)
:)
Glenn | Gewijzigd: 9 juni 2011, 09:08 uur, door Lightning_Glenn
Om die te kunnen schiet moet je minimaal iso 1600 pakken en een zo klein mogelijk diafragma.
Dit is ongeveer 2 uur aan foto's met bovenstaande instellingen en 30 seconden belicht.
Succes! en post je fotos! ben benieuwd! | Gewijzigd: 9 juni 2011, 15:33 uur, door Fanatic (Arnhem)
Met jullie tips gaat het zeker goedkomen Volgende keer gooi ik de ISO een stuk hoger en dan moet ik een beter resultaat krijgen hoop ik. Ik hou jullie op de hoogte!
@Harmos Sigma 15-30mm f3.5-4.5
@Lightning_Glenn&Fanatic Mooie foto's!!!! Vooral die met de molen is onwijs gaaf Ooit hoop ik ook zulke foto's te kunnen maken
Trouwens, maakt het veel uit of je 20 opnames maakt van 30 seconden of 100 van 6 seconden?
Met jullie tips gaat het zeker goedkomen Volgende keer gooi ik de ISO een stuk hoger en dan moet ik een beter resultaat krijgen hoop ik. Ik hou jullie op de hoogte!
@Harmos Sigma 15-30mm f3.5-4.5
@Lightning_Glenn&Fanatic Mooie foto's!!!! Vooral die met de molen is onwijs gaaf Ooit hoop ik ook zulke foto's te kunnen maken
Trouwens, maakt het veel uit of je 20 opnames maakt van 30 seconden of 100 van 6 seconden?
ja hoe langer hoe meer erop staat, echter in dit lichtvervuilde land zijn star trails meestal erg saai.
je zou ook hoeken moeten gaan berekenen en tijden voor een mooie resultaat.
ziet er goud uit duitje, toch zou ik 30 sec sluitertijd gaan nemen
deze nam ik 83x 60 seconden
| Gewijzigd: 12 juni 2011, 22:20 uur, door Erwin Kats
ISO: 640
Diafragma: 3,5
Sluitertijd: 15 seconden
Ik heb zo'n 90 opnames gemaakt en dit is het resultaat:
:D Volgende keer even een leuke compositie kiezen en klaar is Kees