In Zweden, Noorwegen en het noorden van Groot-Brittannië leverde de storm een spectaculaire lichtshow op. In Nederland is vooralsnog weinig van het noorderlicht te zien.
Vliegtuigen omgeleid
Een zonnestorm zorgt niet alleen voor visueel spektakel. Het kan ook satellietelektronica, energienetwerken en radiocommunicatie verstoren, maar er is weinig overlast gemeld. Uit voorzorg werden verschillende vliegtuigen die via de noordpool vliegen omgeleid, meldde de Amerikaanse nieuwszender Fox.
Volgens NASA moeten we ons opmaken voor een veel zwaardere zonnestorm in 2013, die onder meer stroomnetwerken langdurig plat zou kunnen leggen.
Bron: www.rtlnieuws.nl | Gewijzigd: 24 januari 2012, 22:18 uur, door team_*AOT*
Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
hmmm vind het wat matigjes van eilander ik zie echt alleen maar zwart.. je vorige foto's waren een stuk geslaagder
Hahahah, dit was alles, meer was het niet. Tenminste, op 3200 ISO had ik er nog wat meer uit kunnen persen denk ik, maar dan was de helft ruis geweest. Dit is op 800 met een sluitertijd van 25 seconden geloof ik.
Enne, je ziet de kringen nu iig niet
Da's dan weer een voordeel.
Inderdaad is het bijna niet te zien. Ik heb toevallig en erg goed scherm wat het wel weergeeft (net...), maar ik denk dat het op de meeste schermen niet te zien is.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
https://twitter.com/#!/surfphotosnl/sta...8295809/photo/1
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Edit: strepen licht zijn schepen die langs de horizon gaan.
Mooi hoor! Het is niet veel maar het begin is er.
-----
Hier helaas bewolkt. Volgende keer beter
Vergeet niet om foto's te blijven posten!
https://twitter.com/#!/surfphotosnl/sta...8295809/photo/1
vooruit.. ik zie idd iets van een zwak licht een paar graden boven de horizon
oud nieuws.. | Gewijzigd: 24 januari 2012, 21:54 uur, door Roan
heel apart
Dat zal vast te maken hebben met de overvloed aan licht van onze discobal genaamd Zwolle.
Het wordt hier bovendien aardig mistig. Ik kijk over de weilanden naar het noorden, en een mistbank is inmiddels de wijk aan het binnentrekken.
| Gewijzigd: 24 januari 2012, 21:57 uur, door Dannyy
Het wordt hier bovendien aardig mistig, vooralsnog als ik naar het noorden over de weilanden kijk zal het niet lang meer duren of het trekt hier helemaal dicht.
is niet echt richting zwolle maar meer richting hattem/heerde
en eigenlijk zit daar alleen maar bos en heide | Gewijzigd: 24 januari 2012, 22:00 uur, door frummel77
Dat is precies wat wij ook dachten, maar meer mensen uit sneek melden het. @Snekerweerman op Twitter bijvoorbeeld.
Het wordt hier bovendien aardig mistig. Ik kijk over de weilanden naar het noorden, en een mistbank is inmiddels de wijk aan het binnentrekken.
inderdaad als ik nu naar buiten kijk is het erg mistig
zicht is nog maar 200 meter!!
Als iemand het noorderlicht spot wil die gene even een foto naar me opsturen want hier in Zwolle begint het erg mistig te worden (zicht minder dan 200 meter -.-)
Alvast bedankt | Gewijzigd: 24 januari 2012, 22:12 uur, door Bronk
Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
Dan zullen ze wel wat anders zien.
Jij zou de eerste moeten zijn die het kan zien.
maar begint ook gelijk bewolkt te raken.... te links namelijk stadslicht en ten noorden een roze roode gloed:D
iemand op de eilanden die het kan bevestigen???
EDIT: mistig... | Gewijzigd: 24 januari 2012, 22:46 uur, door nielslwder
Ik kan melden dat ik een rode gloed zie in het noorden vanaf mijn locatie.
Het is bij mij goed te zien aangezien ik een vrij donker deel woon van Friesland, vlakbij is er ook een sterrenwacht.
Ga nu weer naar buiten.
(Erg fris 2 graden boven nul en kraak helder.)
Edit:
Was voetbalveld verlichting bij Damwoude in de buurt in opkomende mist.:| | Gewijzigd: 24 januari 2012, 23:55 uur, door Thunderknight
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen