Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Johnson, KS; Leavenworth, KS; Wyandotte, KS; Caldwell, MO; Clay, MO; Clinton, MO; Jackson, MO; Lafayette, MO; Platte, MO; Ray, MO.

25 Oct 2024 17:11:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Caldwell, MO; Daviess, MO; Grundy, MO; Livingston, MO.

25 Oct 2024 17:11:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Anderson, KS.

25 Oct 2024 17:11:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Johnson, KS; Leavenworth, KS; Wyandotte, KS; Caldwell, MO; Clay, MO; Clinton, MO; Jackson, MO; Lafayette, MO; Platte, MO; Ray, MO.

25 Oct 2024 09:37:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Caldwell, MO; Daviess, MO; Grundy, MO; Livingston, MO.

25 Oct 2024 09:37:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Anderson, KS.

25 Oct 2024 09:37:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, KS; Shawnee, KS.

25 Oct 2024 09:37:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Rock Island, IL; Clinton, IA; Scott, IA.

25 Oct 2024 06:41:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Wyandotte, KS; Caldwell, MO; Clay, MO; Clinton, MO; Jackson, MO; Lafayette, MO; Platte, MO; Ray, MO.

25 Oct 2024 04:43:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, KS.

25 Oct 2024 04:42:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Caldwell, MO; Carroll, MO; Lafayette, MO; Ray, MO.

25 Oct 2024 04:42:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, KS; Shawnee, KS.

25 Oct 2024 04:35:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Caldwell, MO; Daviess, MO; Grundy, MO; Livingston, MO.

25 Oct 2024 04:30:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Johnson, KS; Leavenworth, KS; Wyandotte, KS; Caldwell, MO; Clay, MO; Clinton, MO; Jackson, MO; Lafayette, MO; Platte, MO; Ray, MO.

25 Oct 2024 04:30:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Anderson, KS.

25 Oct 2024 04:30:58
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Roan
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 894
Lid sinds: 8 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 januari 2012, 08:23 uur | Bericht #321232
Citaat van Resident Evil, maandag 23 januari 2012, 23:19 uur Hoe word het weer in het noorden van duitsland verwacht? En weet iemand daar mooie spotplekken?

Groetjes Lynette

noorden van Duitsland.. bedoel je daar mee Flensburg/Kiel, Lubeck, Rostock?
Maar het lijkt er op dat er in het noorden van nederland je een goede kans gaat krijgen als er genoeg activiteit is (denk aan pieterburen, eemshaven) en met vrij zicht naar het noorden toe..

ik ben reuze benieuwd naar je mogelijke foto's/verslag

Update: volgens spaceweather komt de CME op 14:17 UT aan (+/- 7 uur speling)..
Diem
Lid
Woonplaats: Hoeksche Waard
Berichten: 755
Lid sinds: 8 mei. 2010
24 januari 2012, 11:46 uur | Bericht #321343
Citaat van Piet Berger, maandag 23 januari 2012, 23:00 uur Morgen toch best een serieuze kans op poollicht, ook in de benelux!
Enige wat een probleem (kan) vormen is de bewolking.

Lets hope for the best!

Voor het noord(oost)en ziet het er in ieder geval goed uit:
nacht.jpg
Bron: KNMI | Gewijzigd: 24 januari 2012, 11:47 uur, door Diem
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Hengelo
Berichten: 72
Lid sinds: 7 nov. 2011
24 januari 2012, 12:02 uur | Bericht #321352
Volgends sommigen is dit raar?

http://www2.nict.go.jp/y/y223/simulation/realtime/index.html

ik heb er niet zoveel verstand van.. Maar vind t wel interessant
Alhoewel google het een en het ander duidelijk maakt. Is iemand die er wel verstand van heeft
soms makkelijker..
Woonplaats: Arkel
Berichten: 431
Lid sinds: 28 jul. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 januari 2012, 12:34 uur | Bericht #321373
Citaat van Roan, dinsdag 24 januari 2012, 8:23 uur noorden van Duitsland.. bedoel je daar mee Flensburg/Kiel, Lubeck, Rostock?
Maar het lijkt er op dat er in het noorden van nederland je een goede kans gaat krijgen als er genoeg activiteit is (denk aan pieterburen, eemshaven) en met vrij zicht naar het noorden toe..

ik ben reuze benieuwd naar je mogelijke foto's/verslag

Update: volgens spaceweather komt de CME op 14:17 UT aan (+/- 7 uur speling)..


het word misschien nog wel een ritje Denemarken of verder.. Als er niet onderweg slecht bericht mocht komen dat de KP zodanig gedaalt is..

je kan me tot de grens van NL volgen op twitter als je dat heb Foto en filmverslag komt er dan zeker!!

Groetjes Lynette
Dichter bij moeder natuur! I love it **stormchaser for life** Fotografie website Lynette RensenInterviews over stormchasen! AD rivierenland en De stad GorinchemInterviews Stormchasen NL, Lynette Rensen
Roan
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 894
Lid sinds: 8 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 januari 2012, 12:38 uur | Bericht #321375
Citaat van Resident Evil, dinsdag 24 januari 2012, 12:34 uur het word misschien nog wel een ritje Denemarken of verder.. Als er niet onderweg slecht bericht mocht komen dat de KP zodanig gedaalt is..

je kan me tot de grens van NL volgen op twitter als je dat heb Foto en filmverslag komt er dan zeker!!

Groetjes Lynette

Wow cool! ik ga je zeker volgen

Ja ik heb een twitter, maar ook alleen voor aurora info hoor ..



QUOTE(hengelerweend @ Jan 24 2012, 12:02) <{POST_SNAPBACK}>


ik heb iig geen idee, ik kijk gewoon lekker op spaceweather.com en op magnetometer van kiruna (http://www.irf.se/Observatory/?link[Magnetometers]=Data)

*edit
en ow ja, ik volg natuurlijk helioswatch,poollicht,noorderlicht op twitter | Gewijzigd: 24 januari 2012, 13:06 uur, door Roan
chrismir
Lid
Woonplaats: Tilburg
Berichten: 133
Lid sinds: 4 jun. 2008
24 januari 2012, 13:17 uur | Bericht #321397
Op de volgende link kun je realtime de magnetosphere volgen

http://www2.nict.go.jp/y/y223/simulation/realtime/index.html

Ik heb een filmpje gemaakt van gisteren 12:00 tot vanmorgen 10:00. Eerst zie je nog druk op het magnetische veld van een eerdere kleinere uitbarsting, maar vanaf 5:00 UTC wordt het weer rustig... stilte voor de storm



Ik zal nog zo'n filmpje maken nadat de CME is aangekomen.
chrismir
Lid
Woonplaats: Tilburg
Berichten: 133
Lid sinds: 4 jun. 2008
24 januari 2012, 13:23 uur | Bericht #321398
Citaat van hengelerweend, dinsdag 24 januari 2012, 12:02 uur Volgends sommigen is dit raar?

http://www2.nict.go.jp/y/y223/simulation/realtime/index.html

ik heb er niet zoveel verstand van.. Maar vind t wel interessant
Alhoewel google het een en het ander duidelijk maakt. Is iemand die er wel verstand van heeft
soms makkelijker..


Ah, ik had niet gezien dat de link al gepost was.

Hoe het er nu uit ziet is volstrekt normaal. Als de CME straks aankomt zullen de lijntjes in het vakje linksboven flink anders lopen en zal in het blauwe vakje de druk (pressure) geel, rood en zelfs wit uitvallen
Woonplaats: Hengelo
Berichten: 72
Lid sinds: 7 nov. 2011
24 januari 2012, 13:41 uur | Bericht #321406
Oke tof! ben benieuwd!
Duitje
Lid
Woonplaats: Egmond
Berichten: 173
Lid sinds: 10 aug. 2010
24 januari 2012, 13:54 uur | Bericht #321410
Zal mij benieuwen vanavond! Heeft iemand nog tips wat betreft voor het fotograferen van het poollicht? Ik weet een mooi uitkijkpunt, maar daar heb je evt wel wat last van strooilicht van lantaarnpalen in het nabijgelegen. Zie je dan echt helemaal niets van het poollicht?
Mij lijkt het juist wel mooi om ook een deel van het dorp op de foto te hebben en daarboven dan het poollicht. Ik weet niet in hoeverre strooilicht een spelbreker kan zijn?
Groeten Kees
Roan
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 894
Lid sinds: 8 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 januari 2012, 14:27 uur | Bericht #321419
Citaat van Duitje, dinsdag 24 januari 2012, 13:54 uur Zal mij benieuwen vanavond! Heeft iemand nog tips wat betreft voor het fotograferen van het poollicht? Ik weet een mooi uitkijkpunt, maar daar heb je evt wel wat last van strooilicht van lantaarnpalen in het nabijgelegen. Zie je dan echt helemaal niets van het poollicht?
Mij lijkt het juist wel mooi om ook een deel van het dorp op de foto te hebben en daarboven dan het poollicht. Ik weet niet in hoeverre strooilicht een spelbreker kan zijn?

Het probleem met omgevingslicht is de sluitertijd, aangezien in NL het noorderlicht niet zo fel zal worden moet je gebruik maken van lange sluitertijden.. In Nederland zul je met omgevingslicht met het blote oog geen noorderlicht kunnen zien, misschien als het helemaal donker is, gelukkig hebben we een camera met een lange sluitertijd en die ziet ineens allemaal kleuren
maar goed om het verhaal niet te lang te maken, als de CME erg sterk is, heb je misschien er niet heel erg veel last van van strooilicht..
Ik ben in IJsland ook gewoon in Reykjavik gebleven (zie resultaat hieronder)
Pic5.jpg

Evil_wolk_2.jpg
Duitje
Lid
Woonplaats: Egmond
Berichten: 173
Lid sinds: 10 aug. 2010
24 januari 2012, 14:54 uur | Bericht #321424
Dank voor je reactie! Ziet er prachtig uit!
Ik ga het er maar op wagen denk ik. Als het een beetje dampig is gaat het niks worden daar, dan zoek ik wel even een ander plekje op.
Voordeel van deze locatie is ook dat er een bankje staat

Hoe kan ik het beste mijn ISO instellen? | Gewijzigd: 24 januari 2012, 14:55 uur, door Duitje
Groeten Kees
Woonplaats: Smilde, Drenthe
Berichten: 1662
Lid sinds: 21 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 januari 2012, 14:58 uur | Bericht #321426
Citaat van Roan, dinsdag 24 januari 2012, 12:38 uur Wow cool! ik ga je zeker volgen

Ja ik heb een twitter, maar ook alleen voor aurora info hoor ..

ik heb iig geen idee, ik kijk gewoon lekker op spaceweather.com en op magnetometer van kiruna (http://www.irf.se/Observatory/?link[Magnetometers]=Data)

*edit
en ow ja, ik volg natuurlijk helioswatch,poollicht,noorderlicht op twitter

Je kan natuurlijk ook gewoon de magnetometer in Eindhoven raadplegen hoe de condities zijn in NL.
wolly_a
Lid
Woonplaats: Zelhem
Berichten: 14
Lid sinds: 29 nov. 2010
24 januari 2012, 15:17 uur | Bericht #321429
Hmm... Lijkt me mooi om vanavond ook eens met de fotocamera op pad te gaan. Weet een mooie plek in het buitengebied in de Achterhoek, dus ook weinig tot geen last van strooilicht. Op welk moment kan ik vanavond het best op pad gaan? Ik neem aan dat er een periode van meeste activiteit is?
Woonplaats: Maria-Hoop (Midden-Limburg)
Berichten: 434
Lid sinds: 15 jul. 2010
24 januari 2012, 15:21 uur | Bericht #321430
Het magnetisch veld volgens http://www2.nict.go.jp/y/y223/simulation/realtime/index.html ziet er best raar uit.
Iemand een idee hoe laat de deeltjes aankomen?
35 sneeuwdagen gehad in Limburg in 2010/2011Mijn foto-topic
GHoekstra
Lid
Woonplaats: Harlingen (Frl)
Berichten: 555
Lid sinds: 2 dec. 2010
24 januari 2012, 15:26 uur | Bericht #321432

Bron: http://www.spaceweather.com/

Het zou geweldig zijn als we zoiets zouden kunnen zien in NL.
Roan
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 894
Lid sinds: 8 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 januari 2012, 15:28 uur | Bericht #321433
Citaat van Duitje, dinsdag 24 januari 2012, 14:54 uur Hoe kan ik het beste mijn ISO instellen?

Hier in NL, ISO800 diafragma 2.8 (als je zo laag hebt) sluitertijd 20sec, maar om ruis te voorkomen kun je ook ook 400 of 200 proberen, maar sluitertijd word dan wel vrij lang...
je moet er ook wat mee spelen hoor..

Als je in het hoge noorden bent, is het het mooist om zo kort mogelijke sluitertijd te nemen, anders krijg je een smeer ipv mooie banden, in NL zul je het alleen maar boven de horizon zien!


Succes aan iedereen vanavond die op pad gaan! (ik ga zelf misschien ook nog wel even net buiten Assen een plekje zoeken)

QUOTE(GHkstra @ Jan 24 2012, 15:26) <{POST_SNAPBACK}>
Het zou geweldig zijn als we zoiets zouden kunnen zien in NL.

Tja.. Als we dat in NL zien.... dan heb je geen droom meer om ooit het noorderlicht nog te zien in die mate! Dan is het niet zo uniek meer dan dat het nu is!

QUOTE(moniquepeeters @ Jan 24 2012, 15:21) <{POST_SNAPBACK}>
Iemand een idee hoe laat de deeltjes aankomen?

het gaat waarschijnlijk net beginnen, de EPAM toont al een stijging!
Deze foto is niet meer beschikbaarEpam_7d.gif
| Gewijzigd: 24 januari 2012, 15:34 uur, door Roan
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 januari 2012, 15:55 uur | Bericht #321443
Niet vergeten je uv filter eraf te halen. Leverde mij vorige keer een beetje aparte (gelukkig nauwelijks zichtbare) afwijking op.
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Woonplaats: Smilde, Drenthe
Berichten: 1662
Lid sinds: 21 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 januari 2012, 16:10 uur | Bericht #321450
Citaat van Eilander, dinsdag 24 januari 2012, 15:55 uur Niet vergeten je uv filter eraf te halen. Leverde mij vorige keer een beetje aparte (gelukkig nauwelijks zichtbare) afwijking op.
En daarmee bedoelde je de kringen in het midden van de foto?? Heb ze toevallig net nog bekeken en dat viel me op
Ik hoop dat het voor mij vanavond niet te laat wordt met werken hier in Assen, wil het evt. Aurora Borealis wel eens waarnemen boven NL. Hoop dat o.a. de Kp uitslaat naar 9, dan is de kans groot dat het niet alleen boven de horizon te zien is. | Gewijzigd: 24 januari 2012, 16:10 uur, door arjanbruggink
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 januari 2012, 16:26 uur | Bericht #321457
Citaat van arjanbruggink, dinsdag 24 januari 2012, 16:10 uur En daarmee bedoelde je de kringen in het midden van de foto?? Heb ze toevallig net nog bekeken en dat viel me op
Ik hoop dat het voor mij vanavond niet te laat wordt met werken hier in Assen, wil het evt. Aurora Borealis wel eens waarnemen boven NL. Hoop dat o.a. de Kp uitslaat naar 9, dan is de kans groot dat het niet alleen boven de horizon te zien is.


Ja, die ja! Tenminste... ik hoop dat het het uv-filter was en niet de lens!
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Woonplaats: Uden, Noord-Brabant 34.4 km ten noorden van Eindhoven
Berichten: 949
Lid sinds: 29 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 januari 2012, 16:27 uur | Bericht #321459
Bewolking Hirlam
poollicht.be is onbereikbaar!!? Lekker handig op dit moment... | Gewijzigd: 24 januari 2012, 16:56 uur, door TornadoCowboy
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.879 topics, welke bij elkaar 448.467 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.605 leden.
Het nieuwste lid is Gympie24.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 46 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 46, lezen 3 mensen het topic " Lente discussietopic 2021".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden