Updraft heeft met aanzuiging te maken toch?
En je ziet versnelt absoluut niets daarvan
Daarom heb ik dat filmpje ook gelinkt
Praat die jongen nou geen syndroom aan (hoewel Stockholm misschien niet het meest toepasselijke is)...
Verder wat Marsel zegt en de toevoeging: wat jij bedoelt is een tuba of funnel (hetzelfde).
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Da's 1 en wat zij daar verstaan onder updraft is heel wat anders dan wat hier wordt gezegd
Hier hangt gewoon een wolk boven een gebouw met zeer instabiele lucht, maar wat ik wil weten is, waarom heb je niet aan de andere kant va de grond gefilmd, want nu staat dat gebouw ervoor
Vanaf nu is elke sterk opwaartse luchtstroom iig een updraft
Probleem opgelost (Y)
Maar geef mij persoonlijk maar de filmpjes met een inflow
Ik heb nog een versnelling gemaakt van het filmpje waarin ik toch een funnel lijk te zien vanaf 1:05 en dan achter de lantaarnpaal kijken; op 1:10 zie je al neerwaartse beweging; en op 1:16 lijkt duidelijk een trechter zichtbaar.
Nogmaals ik ben een leek en lijd aan een vorm van stockholm-syndroom bij mijn eigen filmpje; teveel emotioneel bij betrokken waardoor een goed waardeoordeel moeilijk is.
Mooie filmpje hoor en toch weer cool dat je het op video hebt gekregen. Sluit me verder aan bij de reactie van Eilander. Op zich maakt het dan ook weinig uit hoe het heet, want wat jij hebt gezien is gewoon gaaf en dat in 'real life' meemaken is nog veel gaver dan het resultaat voor ons op video!
Haha, stockholm-syndroom!
| Gewijzigd: 7 juni 2011, 15:48 uur, door Tyshane
Ik denk niet dat zij daar wat anders onder verstaan, het is hetzelfde principe uiteraard, alleen zal het daar wat heftiger uitpakken in de meeste gevallen. Daarmee is het dus niet ineens een ander verschijnsel, maar wel een verschil in intensiviteit.
Dat snap ik maar het is gewoon voor NL begrippen in mijn ogen een te duur woord in dit geval, maar ik geef ook maar mijn mening
En ok als we dan toch bezig zijn met perceptie...
Was 2 jaar geleden in Turkije en toen zag ik dit (2 frames van een filmpje)
Wat zien jullie hierin? | Gewijzigd: 7 juni 2011, 15:53 uur, door erik0248
Ik bedoel meer is het een waterhoos/tornado die zit verstopt achter de neerslag...of is het gewoon alleen neerslag?
Graag even echt serieus kijken, want wat we hebben concluderen (ook een veel te duur woord ) is dat sommige plaatjes/filmpjes moeilijk te beoordelen zijn | Gewijzigd: 7 juni 2011, 15:57 uur, door erik0248
Ik bedoel meer is het een waterhoos/tornado die zit verstopt achter de neerslag...of is het gewoon alleen neerslag?
Graag even echt serieus kijken, want wat we hebben concluderen (ook een veel te duur woord ) is dat sommige plaatjes/filmpjes moeilijk te beoordelen zijn
Lol!
Tja is moeilijk beoordelen inderdaad, zeker omdat je er maar twee frames uithaalt. Bewegende beelden zijn makkelijker en een begin en een eind van een situatie (een soort evolutie), zodat je kan beoordelen wat er aan de hand is en met welk verschijnsel je te maken hebt. In dit geval zie ik een bliksem en een flink neerslaggordijn, maar qua updraft en rotatie. Ik weet niet.
Done!
New topic...
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=25474 | Gewijzigd: 7 juni 2011, 17:28 uur, door erik0248
Maargoed, mooi filmpje !
Thanks, Jan zei al hetzelfde. Ik hoop dat forumgenoot Tinus nog beelden heeft vanuit een andere hoek. Helaas heb ik hem vandaag niet meer gesproken, wel gemaild