Gisteren, 5 juni 2011, trok de lucht zo lekker dicht, dat we hebben besloten de auto te pakken en naar een aantal plateaus in Zuid-Limburg te rijden. Helaas heb ik als beginnend weerfotograaf geen bliksem/weerlicht vast kunnen leggen. Als er mensen tips hebben hoe ik mijn foto's in het vervolg beter krijg, hoor ik het graag!
1. Thuis, vlak voor vertrek:
2. Onderweg, op de Maasbrug bij Maasbracht (A-2):
3. Op de A-2 tussen Maasbracht en Sint-Joost:
4. De lucht ontploft ter hoogte van Echt:
5. Zijstraatje Panoramaweg tussen Sweikhuizen en Puth kijkend richting zuidzuidoost:
6. Zijstraatje Panoramaweg tussen Sweikhuizen en Puth kijkend richting noordnoordoost:
7. De volgende foto's zijn van het plateau van Vrouwenheide (218m+NAP):
8. Kijkend zuidoost richting Huls/Simpelveld:
9. De molen op de Vrouwenheide, vanuit het noorden gezien (dus ja, kijkend naar het zuiden). Een minuut later werden we heel erg nat.
10. Last but not least: Vanaf de Vrouwenheide kijkend richting Heerlen (richting noordoost). De lucht was gelig en raar, doordat de zon al een poging deed om door te komen terwijl het nog regende. Hier hebben we nog een tijdje naar het mooie concert geluisterd van langslepend en echoënd gedonder:
1. 14:27uur richting zuid:
2. 15:45uur richting noordwest:
3. 14:03 richting zuidzuidoost:
Het rommelt hier nu al uren gestaag door met af en toe een flinke hoeveelheid regen en wat hagel. Windstoten ontbreken en shelfclouds ook.
Flits BOEM
oei dat was minder dan 0,5 seconde, ff de pc afsluiten.... | Gewijzigd: 6 juni 2011, 16:15 uur, door Limbo