Ik weet niet of dat helpt om te ontdekken wat het is
Ja het zou goed kunnen, het heeft er echt wat van weg. Hoe ziet hij er nu uit, als je hem nog kan zien? Buitje ziet er leuk uit daar overigens!
Ik zag hem net niet meer. Hij leek me ook wat klein voor een wall cloud
OT: er ontstaat wel nog wat in het zuiden van België
heeft het in utrecht wel geonweerd? ben namelijk benieuwd waarvandaan we die zware dreunen konden horen.
is er voor vanavond, vannacht nog onweer mogelijk in deze provincie of houden we het bij regen?
Die bui ontstond net ten oosten van Culemborg en bleef behoorlijk lang hangen.
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Momenteel zwaar bewolkt.
Haha, ja klopt, dit wordt echt een beetje zuur
Gisteren ook die buien allemaal net een tikkeltje te ver naar het noorden, nu naar het oosten of de activiteit gaat er iets ten zuiden uit
We hebben wel een beetje pech ja, maar het komt vanzelf weer, we gaan in ieder geval niet de hele tijd klagen. (hoop ik)
Momenteel zwaar bewolkt.
Een troost, je bent niet de enige. Ook in Amsterdam nog geen onweer gehad, misschien een keer een verdwaalde rommel die ik overigens niet heb gehoord.
Weet ook wel uit ervaring dat uitzonderingen daar gelaten, dat aan het begin van het onweerseizoen het oosten en zuid oosten relatief vaak kans op onweer lijken te hebben. Maar dat is waarschijnlijk meer het idee wat je krijgt dan dat het echt zo is. Het KNMI heeft dit kaartje opgesteld met gem. aantal dagen onweer voor Nederland. Daaruit blijkt toch wel dat het westen wel degelijk vaker onweer heeft en dat de Limburg en Groningen toch wel de provincies zijn waar het het minst onweert.
http://www.knmi.nl/cms/content/23731/hoe_vaak_onweert_het
Uiteraard zijn het gemiddelden en dus kan het het ene jaar wel eens heel anders zijn dan het gemiddelde. Aangezien 2010 voor mij hier in het westen redelijk waardeloos was en eigenlijk over heel NL gezien ook wel, hoop ik dat deze "gemiste kansen" slechts pure pech is en geen voorbode voor wat we de rest van de zomer kunnen verwachten
Weet ook wel uit ervaring dat uitzonderingen daar gelaten, dat aan het begin van het onweerseizoen het oosten en zuid oosten relatief vaak kans op onweer lijken te hebben. Maar dat is waarschijnlijk meer het idee wat je krijgt dan dat het echt zo is. Het KNMI heeft dit kaartje opgesteld met gem. aantal dagen onweer voor Nederland. Daaruit blijkt toch wel dat het westen wel degelijk vaker onweer heeft en dat de Limburg en Groningen toch wel de provincies zijn waar het het minst onweert.
Hier ook 1 onweersdag, in de late avond met onweer richting oss op ongeveer 20km afstand. .. Ergens begin Mei
Edit: Excuus: 2 stuks, ook nog later in Mei in de hele vroege ochtend. Wel wat zwaarder. | Gewijzigd: 6 juni 2011, 20:41 uur, door Kevin