Het lijkt er op dat de Amerikaan David Martines tijdens zijn Google-reis naar Mars een ruimtestation op de rode planeet heeft ontdekt. Op YouTube deelt de amateur-astronaut zijn ervaringen.
Hij deed zijn ontdekking per toeval op de coördinaten 71 49'19.73"N 29 33'06.53"W. Volgens Davids berekeningen is het gebouw 200 meter lang en 45 meter breed. In zijn video zegt hij: 'Dit is iets wat ik bij toeval heb ontdekt op Google Mars. Ik noem het Bio-station Alpha, want ik ben in de veronderstelling dat daar iets in leeft of heeft geleefd.'
'Het zou een elektriciteitscentrale kunnen zijn, een ruimte voor biologische ontwikkeling of een tussenstation voor vermoeide ruimtevaarders. Laten we hopen dat het geen wapen is. Het is zeker geen gesteente of berg.' Martines zegt niet te weten of NASA hier iets van af weet.
Bron: AD
en een amerikaan die iets ontdekt op een andere planeet.... tsja
Het lijkt er op dat de Amerikaan David Martines tijdens zijn Google-reis naar Mars een ruimtestation op de rode planeet heeft ontdekt. Op YouTube deelt de amateur-astronaut zijn ervaringen.
Hij deed zijn ontdekking per toeval op de coördinaten 71 49'19.73"N 29 33'06.53"W. Volgens Davids berekeningen is het gebouw 200 meter lang en 45 meter breed. In zijn video zegt hij: 'Dit is iets wat ik bij toeval heb ontdekt op Google Mars. Ik noem het Bio-station Alpha, want ik ben in de veronderstelling dat daar iets in leeft of heeft geleefd.'
'Het zou een elektriciteitscentrale kunnen zijn, een ruimte voor biologische ontwikkeling of een tussenstation voor vermoeide ruimtevaarders. Laten we hopen dat het geen wapen is. Het is zeker geen gesteente of berg.' Martines zegt niet te weten of NASA hier iets van af weet.
Bron: AD
Zijn ze vergeten dat ze zelf nog iets neergezet hadden
NASA, een organisatie met hypermoderne apparatuur, brengt de randen van het nabije universum in kaart, ontdekt planeten om andere sterren en stuurt nota bene telescopen de ruimte in, maar is toevallig een grote station op Mars vergeten?
Hoe kun je zo'n ding nou over het hoofd zien?
Mondje dicht hè.
hahaha, zat er op te wachten dat er zo'n reactie zou komen.
die mening deel ik voor 50% met je, er zal niks op mars zijn, maar daarbuiten zal er niet niks zijn
Er zijn een miljoen miljard zonnen in het universum, veel daarvan hebben ook planeten eromheen. Wil jij zeggen dat de aarde de enige van al die miljarden planeten is die leven bevat?
Nou ik wil niet zeggen dat er geen leven is, maar ik denk niet dat er nog ergens een planeet is die net zo ontwikkeld is als de aarde. Er zullen heus wel ergens wat bacterien rondkruipen, maar meer denk ik niet.
Haha wij zijn pas de laatste 1000 jaar echt gaan "ontwikkelen"
1000 jaar is in 't universum wat voor ons een miliseconde is..
Er zijn allang beschavingen (geweest) die vele malen groter en geavanceerder waren dan wij nu zijn. Het universum is echter zo onnoemelijk groot dat het nog wel ff gaat duren voordat we (bewijs van) elkaar vinden..
Het zou maar zo eens kunnen zijn dat beschavingen elkaar niet kunnen vinden omdat ze daar eenvoudigweg geen tijd voor hebben. En dan bedoel ik: tijd om technologie te ontwikkelen om andere beschavingen te bezoeken, of ermee te communiceren. Ze zijn dan allang uitgeroeid door kosmische rampen, of door toedoen van zichzelf.
Dat laatste speelt ook op onze planeet: we zijn hard bezig om het menselijk leven hier om zeep te helpen.
En nu komt het leuke: deze theorie staat als een huis, maar ik hoop dat ik ongelijk heb.
En over de heelalkalender: stel je een jaar voor. De mensheid komt dan pas in de laatste seconde van 31 december om de hoek kijken.
Tja, en over dat filmpje: ik geloof het eigenlijk niet, men kan zo'n beeld er tegenwoordig toch zo inmonteren?
Zou ook een leuke stunt van google kunnen zijn, een beetje extra aandacht is op deze manier gegarandeerd.
Ook een aantal vragen opmerkinen (in het geavl dit echt is):
- Hoe lang staat dat ding daar? Het lijkt nog redelijk gaaf.
- Als ie er al langer staat, zou het ding dan geen sporen van de immense zandstormen op mars moeten hebben?
- Als wij het er neer hebben gezet, dan is dat een knap staaltje van geheimhouding.
- Wanneer kan ik er naar toe? | Gewijzigd: 5 juni 2011, 19:53 uur, door Arends
Ik heb de coordinaten ingevoerd en zie hetzelfde en het lijkt me geen steen
Hmmmm