Bij het naar beneden rijden bleek het weer om te slaan. Hier even in chronologische volgorde mijn platenreeks. (met dank aan mijn vrouw die niks om onweer geeft maar mij mijn hobby van harte gunt, en uit verveling dan maar weer even een boek in de hand neemt)
Blik richting Glarus..een fraaie onweerscel onderweg richting het vlakke land vanavond uur of 19.
Dan ineens, reeds aangekomen onder in het dal, spot ik afzijdig van de onweerswolk (terwijl ik me eigenlijk concentreer op de scheiding tussen de onweerscel en de nog steeds prachtige blauwe lucht) een klein funneltje!! Het draaide licht en was gedurende 5 minuten te zien! Dus de auto snel naast de weg en na twee opnames was het geheel verdwenen. Lucky me!
Dan kijkend naar links bouwt zich in snel tempo deze cel op. opname 20:07
Dit is dezelfde cel als op de vorige foto echter om 20:19! Bij deze foto horen eigenlijk strakke ontladingen vanuit de rand naar beneden, helaas ik kreeg ze er niet op. Dit zijn de momenten waarop ik graag de oude landwegen kies om beter panorama's te krijgen, en vooral de mogelijkheid om de wagen "even aan de kant" te zetten om dat te doen wat je wilt...fotograferen....
Het geheel duwde zich tegen deze bergrug op, rotatie was in het midden waar te nemen. Even later moesten wij op de autoweg door dit regengordijn heenrijden, het was lang geleden dat ik meegemaakt heb dat een wolkbreuk als deze ons dwong om tempo 30 te gaan rijden. De ruitenwissers konden er in hun snelste stand niet meer tegenop!
Als afsluiter toch nog even gewoon dit, mijzelf bij een van de mooiste watervallen vlakbij de Klöntalersee vanmorgen rond 09 uur. Een berucht dal voor zijn snel aanzwellende rivierbeekjes ten tijd van onweer, boomstammen en dikke "Felsbrokken" meesleurend. Ik hoop er ooit nog eens fotos van te maken.
Groet marc | Gewijzigd: 5 juni 2011, 00:04 uur, door Marcherpers
Wat voor groothoeklens gebruik je? | Gewijzigd: 5 juni 2011, 11:40 uur, door ariestarchus
Wat voor groothoeklens gebruik je?
Hoi Arie, bedankt. Ik doe ze bijna altijd in Raw zoals ook deze. Het was moeilijk om de voorgrond goed belicht te krijgen zonder te veel wit in de foto te krijgen. Achteraf had ik beter twee opnames gemaakt. In PS ziet het groen tamelijk onecht uit zodra ik de voorgrond lichter maak. Daarnaast was het echt zo donker als op de foto, dus laat ik het maar zo denk ik. Ik gebruikte hier een nikon 24-70mm 2.8 grt m