Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Ik krijg dit te zien:
This webpage is not available.
The webpage at http://www.buienradar.nl/ might be temporarily down or it may have moved permanently to a new web address.
Here are some suggestions:
Reload this web page later.
More information on this error
Hier begint de lucht roze te worden
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Maar hoe langer iets uitgesteld wordt, hoe meer vreugt als het dan eindelijk zover is.
De meeste keren gaat het zo, en dan ineens komen de kaskrakers, die ook de mooiste gegevens en foto's opleveren.
Vanuit het zuid(oost)en uit komen er aan het einde van de middag flinke regen en onweersbuien opzetten die mogelijk gepaard kunnen gaan met hagel en windstoten. Tijdens de onweersbuien kan er ook een flinke hoeveelheid bliksem activiteit voor gaan komen. De buien zullen lokaal een heftig karakter hebben en lokaal kan er ook aanzienlijk veel neerslag gaan vallen wat eventueel gepaard kan gaan met wateroverlast. De temperaturen voor vanavond zijn ongeveer 16 tot 22 graden. De wind is matig 4 Bft en in de kustgebieden in de middag toenemend tot vrij krachtig 5 Bft, komend vanuit het noordoosten.Vannacht kunnen er in het noordelijk en het noordoostelijk deel van het land nog onweersbuien voor gaan komen die lokaal gepaard kunnen gaan met veel neerslag. De temperaturen voor vannacht zijn ongeveer 15 a 16 graden.
Als ik zo naar de radars kijk zullen die buien NL niet bereiken.Jammer voor de mensen die nog niks (of weinig) hebben gehad maar aan de andere kant zit (bijna) niemand te wachten op wateroverlast.Overigens blijkt ook maar weer hoe onvoorspelbaar het weer eigenlijk is,dit was het weerbericht van half zes vanavond en toen leek het er nog op dat er veel meer zou komen.
Mijn idee is dat de veel heftiger en langdurigere bui (dan voorspeld cq verwacht) van vanmorgen de atmosfeer zodanig in de war heeft gebracht dat de voorspelde opwarming niet is doorgegaan waardoor de voeding weg was en de buien zich niet konden ontwikkelen.
Het gat van Holland zullen we maar zeggen, eerder op de avond was op de satelietbeelden een bijna perfect rond gat waar te nemen precies boven Nederland.
dan nog maar even bij de buren kijken
http://die-webseite.selfhost.me:8000/view/...mjpg&size=1
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait