Op 05.06.2011 om 15:20 uur werd er een onweer van het niveau oranje geregistreerd, waarvan het zwaartepunt zich in de buurt van Herstal bevindt. Het komt uit het zuiden en beweegt zich met een snelheid van 25 km/u in noordelijke richting. Er zijn lokaal zware regenval en stormachtige windvlagen mogelijk. Plaatselijk kan ook hagel met kleine korrels niet worden uitgesloten. De bliksemactiviteit is met 5 momenteel geregistreerde bliksemflitsen beperkt. Volgende plaatsen bevinden zich op de verdere baan van het het onweer: Heure-le-Romain (15:20), Haccourt (15:20), Hermalle-sous-Argenteau (15:20), Vivegnis (15:20), Milmort (15:20), Liers (15:20), Fexhe-Slins (15:20), Oupeye (15:20), Bassenge (15:35), Riemst (15:43), Lanaken (15:57). De aankomsttijd van het onweer in de plaats is opgegeven.
EMMEN.
ook op zon en feestdagen?
Meteen maar even wat choco gehaald om warm te maken.
komt hier een onweersbui aan doei allemaal ik ga op de trap zitten en ga ff allles verduisteren
tot ziens van tante sidonia
Op 05.06.2011 om 15:30 uur werd er een onweer van het niveau oranje geregistreerd, waarvan het zwaartepunt zich in de buurt van Midden-Drenthe bevindt. Het komt uit het zuidoosten en beweegt zich met een snelheid van 29 km/u in noordwestelijke richting. Er zijn lokaal zware regenval en stormachtige windvlagen mogelijk. Plaatselijk kan ook hagel met kleine korrels niet worden uitgesloten. De bliksemactiviteit is met 2 momenteel geregistreerde bliksemflitsen beperkt.
Was net wel een beetje donker/bewolkt en wel wat gerommel gehoord, maar dat was maar heel even.
Nu weer droog.. vanavond meer lol zo te zien.
Maar die vliegensvlugge wolkies die op lage hoogte aan kwamen razen, waren idd prachtig om te zien, dacht heel af en toe ; hier kon wel eens een hoos ontstaan.
Ja dat dacht ik ook dus had meteen de camera erbij gehaald,maar er ontstonden wel slurfjes maar halverwege verdwenen ze weer. Ik stond voor het slaapkamer raam, op die manier heb ik nog wat uitzicht.
Het is hier nog steeds koud! brrr 17 graden. In Drenthe ontstaan ook alweer buien , zo te zien gaan ze ten oosten hierlangs trekken * rent naar de andere kant van het huis*.