Vele artiesten komen met landelijke bekendheid zoals jeroen van der Boom en Frans Duits.
Het podium (een grote tent) loopt straks misschien wel gevaar en de talloze bezoekers ook denk ik.
In hoeverre zouden zij voorbereid zijn? Ik weet wel dat ze buienradar in de gaten houden maar of ze echt precies weten wat er zich vanmiddag en vanavond gaat afspelen weet ik niet.
Ik hou mijn hart vast dat er geen enge dingen gaan gebeuren daar.
buienradar geeft aan dat alles langs ons gaat, en niets op ons.
iedereen die onweer heeft geniet ervan. en iedereen die water en overlast heeft heel veel succes.
tot als het bij ons gaat onweren. of heel hard regenen. dan vertel ik het wel even. tot nu valt het allemaal reuze mee. beetje regen gehad. meer niet.
ik weet het het moet allemaal nog komen.
groeten mariek
en succes iedereen met foto's nemen ben erg nieuwsschierig.
Vele artiesten komen met landelijke bekendheid zoals jeroen van der Boom en Frans Duits.
Het podium (een grote tent) loopt straks misschien wel gevaar en de talloze bezoekers ook denk ik.
In hoeverre zouden zij voorbereid zijn? Ik weet wel dat ze buienradar in de gaten houden maar of ze echt precies weten wat er zich vanmiddag en vanavond gaat afspelen weet ik niet.
Ik hou mijn hart vast dat er geen enge dingen gaan gebeuren daar.
Neem aan dat ze die tent wel met stormlijnen vast kunnen zetten, die kunnen aardig wat hebben hoor
En anders met z'n allen er aan gaan hangen, wil ook wel helpen xD
ik gebruik altijd http://www.pd5hw.nl
Het wordt ook direct lichter buiten en de temperatuur is gestegen van 16 -> 20C.
Al met al is er toch behoorlijk wat onweer geweest vandaag in onze regio.
En dat gedurende een periode van ca 4 uur wat best lang is.
Ja ben ook behoorlijk nieuwsschierig, vooral daar omgeving flevopolder
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
bron: http://www.kmi.be/meteo/view/nl/65239-Home.html
http://hdtv.webcam.nl/website/page1/page17...n_vlieland.html
nu maar hopen dat die buitjes in duitsland gaan ontploffen en misschien supercelletje worden in nederland:P
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
Bij de barocliene zone buiige regen en aan de achterzijde reeds aangroeiende convectie. Hier verder achter komende uren een sterke opleving van de convectieve activiteit. HIRLAM suggereert verder een sterk plaatselijk karakter van de buien en dat lijkt realistisch met nauwelijks achtergrondstroming. Plaatselijk kunnen dan ook best grote hoeveelheden vallen, 10-20 mm, mogelijk nog wat meer. Vanavond mogelijk toenemende neerslagactiviteit boven het noorden en de Noordzee door PVA. Onweerskansen zijn groot volgens INDECS/KOUW, kans op zwaar onweer met > 200 ontladingen/5 min 25-50% in het oosten en zuidoosten. Gezien de synoptische situatie verklaarbaar. Er is overigens weinig schering, 10-20 kn in de onderste 6 km. Hoogste CAPE waarden worden in het zuidoosten berekend, rond 2000 J/Kg. Morgen is er meer schering, rond 35 kn, dan is de convectie wellicht nog beter georganiseerd.
Grom..
Serieus, waar baseer je dit op lol? Er kan nog van alles ontstaan !