laat je maar nooit verrasen . gister leek de rode pit ruim ten noorden van mij angs te gaan maar toen sloeg de bliksem ineens in en begon het me toch te stortregenen! was op de radar te zien dat het boven mijn hoofd activeerde | Gewijzigd: 5 juni 2011, 10:36 uur, door df310
Verwachting
Vandaag en morgen: Onweersbuien
Een gebied met buiige regen en lokaal onweer boven het centrale deel van het land trekt geleidelijk naar het noordwesten. Hierachter breekt de zon even goed door. In de loop van de middag en avond ontwikkelen zich vervolgens enkele nieuwe stevige buien. Daarbij is de kans op onweer, hagel en windstoten in de oostelijke helft van het land het grootst, de westelijke helft is echter niet uitgesloten hiervan. De middagtemperatuur ligt rond 23 graden, maar kan in het oosten nog oplopen tot ruim boven de 25 graden. Op de Wadden blijft de temperatuur bij 17 a 18 graden steken. In de loop van de middag neemt de matige noordoostenwind in het zuidoosten sterk in kracht af en draait naar zuidoost. Langs de kust staat een vrij krachtige tot krachtige noordoost tot noordenwind, 5 tot 6 Bft. | Gewijzigd: 5 juni 2011, 10:45 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Area B SIGWX: Tempo (-)RA/SHRA, risk TSRA. Near end of period increasing SH activity and in E and SE risk TSRAGR.
VIS: 10 km. In SH 5-8 km, later in E and SE risk 3-5 km.
CLD: In SH few/sct CB 5000-6000 ft and few/sct SC around 4000 ft. Tops abv FL100.