Hmm, toch raar dat GFS op het laatste moment nog afwijkt. Ik heb het GFS eerlijk gezegd nooit super betrouwbaar gevonden, maar de laatste tijd lijken ze toch flink de mist in te gaan.
Iemand enig idee wanneer ik zondag weg moet vluchten zonder deuken in het dak van de hagel
Muaw denk dat dat wel mee gaat vallen
Ben s'middags thuis de finale van Roland Garros kijken dus kan dan met een schuin oogje hier en op de buienradars kijken wat er gaat gebeuren!
Btw, iemand een idee wat voor weer het Zondagmiddag is in Parijs?
De spoiler stond deze keer wel erg vooraan in de post zeg...
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Mja, had dat anders moeten formuleren. Er is ten degen wel kans in het noorden, maar dat zal voornamelijk in de late uren zijn. Begin van de nacht.
Voor de mensen die morgen het water op gaan, let op de zonkracht t.o.v. de wind. Verbranden doe je snel! (Lang leve mijn rug).
jan visser
Convectief van aard. Zaterdag op zondag in het zuiden mogelijk restanten van (onweers)buien, zowel HIRLAM als ECMWF geven een signaal. Overdag breidt de onstabiele lucht zich verder noordwaarts uit. Naar alle waarschijnlijkheid pas zondag in de middag een sterke opleving van de convectieve activiteit. Tot die tijd is er overigens ook nauwelijks forcering in de bovenlucht. HIRLAM suggereert verder een sterk plaatselijk karakter van de buien en dat lijkt realistisch met nauwelijks achtergrondstroming. Plaatselijk kunnen dan ook best grote hoeveelheden vallen, 10-20 mm, mogelijk nog wat meer. Zondagavond mogelijk toenemende neerslagactiviteit boven het noorden en de Noordzee door PVA. Onweerskansen lijken vooral voor het zuidoosten vrij groot, naar het noordwesten toe wat afnemend. INDECS komt nu voor vrijwel het hele land met vrij hoge waarden, 60-80%, met de hoogste kansen voor zwaar onweer in het oosten en zuidoosten (25-35%) in de middag en avond. Temperatuur-verdeling lijkt bij afwezigheid van forcering in de bovenlucht bepalend en deze schuift nog wel per run en per model.