bedoel je die kleur verschillen door een andere lichtinval?
daar heb ik ook altijd last vast, ik zou niet weten hoe je dat op kan lossen.., met een filter of een zonnekap ofzo
voor de rest is de foto wel goed gelukt | Gewijzigd: 3 juni 2011, 11:55 uur, door marcel`westland
Marcel
Toch een mooie foto.
De foto geeft wel "prachtig" de droogte weer, het gewas (mais?) staat er niet mooi bij, veel mais is niet eens opgekomen.
Op steeds meer plekken worden de gevolgen van de droogte zichtbaar, ook in deze streken.
Jeroen, even een paar vragen, uit hoeveel foto's bestaat het panorama en met hoeveel mm (focale lengte) heb je de foto's geschoten?
Deze bestaat uit drie foto's op 18mm.
Hoy, Jeroen.
Ok. Ik heb zelf een periode panorama foto's gemaakt en een paar fouten gemaakt in het begin.
1) Een van die fouten was 18mm waarom +/- 50 mm is de natuurlijke hoek wat het menselijk oog benaderd.
2) met drie foto's had ik alles er op dacht ik, nou daar dacht het software prog. anders over, ik ben toen meer foto's gaan maken bv. 5 of 6 of 7 ipv 3 dat gaf een veel beter resultaat kwa overlapping.
Als ik jou panoramafoto 200 x verhelder in fotoshop zie je die overlapping.
De donkere banen.
Ik zou zeggen, probeer het eens.
Groet, Henk.
Ok. Ik heb zelf een periode panorama foto's gemaakt en een paar fouten gemaakt in het begin.
1) Een van die fouten was 18mm waarom +/- 50 mm is de natuurlijke hoek wat het menselijk oog benaderd.
2) met drie foto's had ik alles er op dacht ik, nou daar dacht het software prog. anders over, ik ben toen meer foto's gaan maken bv. 5 of 6 of 7 ipv 3 dat gaf een veel beter resultaat kwa overlapping.
Als ik jou panoramafoto 200 x verhelder in fotoshop zie je die overlapping.
De donkere banen.
Ik zou zeggen, probeer het eens.
Groet, Henk.
Ja ik wilde het een beetje snel doen, want had namelijk een kleine afspraak staan en was al wat laat. Toen ik de foto's al had gemaakt, vroeg ik me inderdaad af of het beeld door 18mm niet goed zou overlappen, inderdaad door de vergelijking met het oog. Ik ga binnenkort nog wel even een nieuwe maken (met statief, deze is zonder statief gemaakt) en kijken of het resultaat inderdaad wat mooier is Maar bedankt in ieder geval!