je hebt helemaal gelijk met een programa zoals photoshop kan dit ook alleen is wel een beetje omslachtig.
met TINTII gaat alles automatisch zal ff snel een voorbeeld laten zien want je kan ook kleuren veranderen die tulpen zijn officieel geel.
met TINTII gaat alles automatisch zal ff snel een voorbeeld laten zien want je kan ook kleuren veranderen die tulpen zijn officieel geel.
Ok, ja ik ben zo gewend aan photoshop en lightroom en daar kan je veel mee bereiken wat dit soort manipulaties betreft. Zo'n bewerking is vlot gemaakt hoor. Maar je zegt dat het automatisch gaat... Ik neem aan dat je in dat programma van jou toch ook eerst iets moet selecteren anders weet het programma niet wat het moet (ont)kleuren.
ja maar je hoeft niks te gummeje versleept gewoon de kleuren balk | Gewijzigd: 2 juni 2011, 23:42 uur, door jan v donkersgoed
Ok, zo bedoel je, je kiest dus in feite gewoon een kleur en gaat die dan aanpassen. Betekent wel dat alles van die kleur, ook in de rest van de foto dan anders wordt. En niet alleen van dat ene object?!
Het is in principe gewoon de kleursaturatie wat bijgewerkt wordt.
Hij gaat gewoon op de RGB schaal de kleuren wegfilteren.
Op zich wel handig, maar persoonlijk hou ik het toch bij photoshop.
Ik werk altijd met Photoshop en met Lightroom.
Puur omdat je met deze programma's veel meer mogelijkheden en pure vrijheid hebt.
ik vindt niet dat de fun weg is want het gaat sneller
bovendien behaal je beter resultaat omdat het veel nauwkeuriger is
Hij gaat gewoon op de RGB schaal de kleuren wegfilteren.
Op zich wel handig, maar persoonlijk hou ik het toch bij photoshop.
je hebt helemaal gelijk.
een ieder moet gebruiken wat hij/zij handig/leuk vindt.
ik hoop van jullie ook wat foto's te zien
klopt alleen kan jij volgens mij niet zo precies de kleuren veranderen of wel.
misschien zit ik fout hoor maar dat dacht ik.
bovendien behaal je beter resultaat omdat het veel nauwkeuriger is
Mwa. Nauwkeuriger weet ik nog net zo niet. Ik werk met een Wacomtablet.
Ik persoonlijk heb het toch liever meer zelf in de hand, wat er bijgewerkt gaat worden, en wat niet.
Dat het sneller gaat, daar heb je helemaal gelijk in.
Maar ik weet wat je bedoelt. Het programma ziet en filtert de kleuren beter dan het menselijk oog. | Gewijzigd: 2 juni 2011, 23:51 uur, door Shift3r
misschien zit ik fout hoor maar dat dacht ik.
Ja dat kan wel in photoshop, maar dan moet je dus wel eerst een selectie maken! Voorts kan je die selectie zo bewerken als je wil, qua kleur, saturatie etc.
Even snel gedaan hoor, maar goed gaat om het idee... heb je eerste gekleurde foto hiervoor gebruikt. (als je niet wil dat ik hem bewerkte / plaats, haal ik hem zo weg hoor)
| Gewijzigd: 3 juni 2011, 00:02 uur, door Tyshane
een ieder moet gebruiken wat hij/zij handig/leuk vindt.
ik hoop van jullie ook wat foto's te zien
Inderdaad, en nooit te oud om extra dingen bij te leren en of meerdere programma's te hebben. Voor de ene foto / design werkt het ene beter en voor het andere idee werkt het andere wellicht beter. Altijd goed om keuze te hebben, dus cool dat je hebt uitgelegd hoe jij dit doet, kende heel dat programma niet!
Even snel gedaan hoor, maar goed gaat om het idee... heb je eerste gekleurde foto hiervoor gebruikt. (als je niet wil dat ik hem bewerkte / plaats, haal ik hem zo weg hoor)
dat maakt niet uit. | Gewijzigd: 3 juni 2011, 09:28 uur, door jan v donkersgoed