Vandaag weer eens op pad geweest.
Deze keer niet in Nederland, maar in Duitsland.
Was in de buurt van Luxemburg, en kwam daar het een en ander tegen.
Helaas had ik mijn spiegelreflex niet bij me, dus de beeldkwaliteit is niet de beste. Excuses daarvoor.
Iphone prul. hahaha
Maar het is beter dan niks. Anders had ik het niet kunnen vastleggen.
Hier alvast het eerste korte filmpje, om een kleine indruk te geven.
Het tweede filmpje komt later.
Het lijkt wel, alsof er een funneltje te zien is vanaf 0:22 seconden.
Ja, ik baal als een stekker, dat ik de spiegelreflex niet bij me had. Maar het is niet anders, helaas
Om het met eigen ogen mee te maken, is toch al het mooiste vind ik.
Maar hier volgt dus nu het tweede filmpje. Helaas wel zonder geluid. Achtergrond stoorde te veel.
@ Muisje
Volgende keer dus toch maar naar Duitsland gaan he. hahaha
Tussen die bergen is het daar gewoon erg mooi spotten. Je hebt een mooi zicht op de luchten.
Mits er geen huizen staan natuurlijk. | Gewijzigd: 7 augustus 2011, 00:29 uur, door Shift3r
Ja, ik baal als een stekker, dat ik de spiegelreflex niet bij me had. Maar het is niet anders, helaas
Om het met eigen ogen mee te maken, is toch al het mooiste vind ik.
Maar hier volgt dus nu het tweede filmpje. Helaas wel zonder geluid. Achtergrond stoorde te veel.
Dat is waar de beleving is wel het beste uiteindelijk, laatste tijd heb ik wel is het idee dat je dan meer bezig bent om de boel vast te leggen dan er echt van te gaan genieten en gewoon te kijken. Dus opzich had je daar nu meer oog voor kunnen hebben. Alsnog is het wel balen natuurlijk!! Het is wel een prachtige shelf !!
Waar is dit precies in duitsland (nabij luxemburg zie ik net)? kreeg je daarna ook nog zwaar noodweer enzo? | Gewijzigd: 7 augustus 2011, 00:29 uur, door weerfreakje
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Dit is eigenlijk meer richting Trier. Lorscheid noemt het dorpje zich.
Dat laatste filmpje heb ik vanaf een terras in een klein cafeetje gemaakt, dus ik kon rustig schuilen. haha
Deze bui trok een flinke wolkbreuk met zich mee, met veel geflits en gekraak.
Schijnt dat er op andere plekken waar deze bui overtrok, redelijk veel schade was. (wateroverlast en dingen omgewaaid)
Paar kinderen zijn ook lichtgewond geraakt, toen hun tent ervandoor ging of iets in die vorm.
Het was niet echt een klein buitje in ieder geval. | Gewijzigd: 7 augustus 2011, 00:46 uur, door Shift3r
Dat laatste filmpje heb ik vanaf een terras in een klein cafeetje gemaakt, dus ik kon rustig schuilen. haha
Deze bui trok een flinke wolkbreuk met zich mee, met veel geflits en gekraak.
Schijnt dat er op andere plekken waar deze bui overtrok, redelijk veel schade was. (wateroverlast en dingen omgewaaid)
Paar kinderen zijn ook lichtgewond geraakt, toen hun tent ervandoor ging of iets in die vorm.
Het was niet echt een klein buitje in ieder geval.
Ah oke, ik zag ook al op buienradar dat die via Midden frankrijk tot diep in duitsland heeft huisgehouden....
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Volgende keer dus toch maar naar Duitsland gaan he. hahaha
Tussen die bergen is het daar gewoon erg mooi spotten. Je hebt een mooi zicht op de luchten.
Mits er geen huizen staan natuurlijk.
Komt helemaal goed!!!
hopen dat er snel weer een goeie en mooie kans is
Ik verheug me alweer heel erg op de volgende stevige onweersbui.
Fingers crossed Shift3r
Ik verheug me er ook erg op!!!
Liefst volgende week vrijdagavond haha
dan is mn weekendje Decibel ook helemaal compleet!
ik blijf duimen dat die ''spanisch plume'' waarheid word....
Wellicht zien we elkaar dan ook weer op et veld!
Ik verheug me er ook erg op!!!
Liefst volgende week vrijdagavond haha
dan is mn weekendje Decibel ook helemaal compleet!
ik blijf duimen dat die ''spanisch plume'' waarheid word....
Wellicht zien we elkaar dan ook weer op et veld!
Met een beetje geluk hebben we vandaag alweer iets leuks
Dan is jouw weekendje Decibel ook weer gered. hahaha
Ik ben op zich wel van plan om op pad te gaan, als de buien zich gaan ontwikkelen hier.
Dus laat maar iets weten, als jullie ook gaan.
Vandaag een flinke onweersbui meegemaakt. Flink pak emmers water, en veel bliksemactiviteit.
De bui werd op een gegeven moment een beetje te heftig, dus zijn we maar slim geweest, door naar huis te gaan. hahahaha
Heb een paar filmpjes gemaakt, en ook een paar foto's.
Deze moet ik alleen nog bekijken en eventueel bijwerken.
Hier al een klein voorproefje van de bui.
Prachtige bui!!!
Nu hopen dat wat nog in frankrijk hangt nog iets verder activeert en uitbreid..
die 2 andere zijn weer na het veld toe
Plak er ff snel 1 van mij bij (mits dat mag van jou?) | Gewijzigd: 18 augustus 2011, 19:57 uur, door Muisje
Het was inderdaad een prachtige angstaanjagende bui. Kreeg er gewoon kippevel van. hahahaha
Die lucht was gewoon heerlijk om naar te kijken. En vooral, omdat we daar stonden met meerdere onweersfreaks.
Ik hoop dat er nog een keer iets voorbij komt vliegen.
Dus die 2 zijn weer op pad? Ik dacht, dat jouw broertje gewoon thuis bleef, zodat jij weer op pad kan.
De volgende keer toch maar wat harder onder die kont schoppen. haha
Maar van mij mag je de foto erbij zetten, omdat het toch om diezelfde bui gaat.
En omdat we samen daar hebben gestaan
Ja die zijn inmiddels weer terug haha, hadden schijnbaar nog iets van een rolwolk gezien
Hopen dat zondag/maandag ook goed uitpakken haha
was in elk geval gaaf om daar met zen alle te staan en die bui aan te zien komen!!
Maar hierbij mijn kleine bijdrage
Die rolwolk heb ik zien ontstaan vanuit de achtertuin.
Maar ik had geen zin om de camera weer te pakken. haha
Naderhand heb ik er dus wel weer spijt van. Zou een leuke aanvulling zijn.
Maar jouw foto vind ik ook erg goed gelukt. Gewoon een heerlijke bui.
En nu is het onweer alweer weg, en ik verveel me te pletter.
Iemand een idee wat ik kan gaan doen? hahahaha | Gewijzigd: 18 augustus 2011, 20:35 uur, door Shift3r