Ik heb de foto geschoten met mijn Canon 1000D 70-300mm lens, helemaal ingezoomd.
Klik op de link om hem in super formaat te zien. (op die pagina weer op de foto klikken)
http://www.panoramio.com/photo/53531113
hier kleine formaat, zie je het ook wel een beetje
| Gewijzigd: 31 mei 2011, 23:28 uur, door dv_chaser
stof op je sensor wordt heel zichtbaar als je een foto neemt met klein diafragme (groot f-getal).
je hebt tegen de zon in gefotografeerd, dus ik denk dat je wel op f/13, f/16 over hoger zat.
bij hoge f-getallen worden kleine stofjes op je sensor zichtbaar.
pak je camera eens, neem een foto bij f/16 of hoger van een heldere blauwe hemel. dan zie je ze allemaal zitten!
een andere hoek misschien?
Laskap op mischien? hahaha of het glaasje eruit halen en die als filter gebruiken en kijken of je een goede foto kan maken.
Wel heel bizar dat deze plekken te fotograferen zijn, ik zal ook eens kijken of ik wat kan schieten bij zons ondergang+aantal ND filters.
Glenn
Maar de zonnevlekken komen ook wel dicht in de buurt en bovendien blijkt het niet een perfecte rechthoek te zijn...
Kortom: ik zou het niet durven zeggen. Als ik mijn geld erop zou moeten zetten dan zou ik gokken op een spoortje van de fabricage van de lens.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!