Ik denk dat ze bedoelden na zaterdag. | Gewijzigd: 2 juni 2011, 12:23 uur, door onno333
Hier stukje kmi belgie:
Zaterdag wordt het erg warm met temperaturen in het binnenland tussen 25 en 30 graden. Aan de kust houdt een zeebries het kwik op 21 graden. In de loop van de namiddag komt er meer bewolking opzetten vanuit het zuiden en 's avonds is er kans op enkele onweersbuien in het zuiden van het land.
Zondag en maandag sleept een actieve regen- en onweerszone dan over ons land. Het wordt geleidelijk minder warm en maandag halen we geen 20 graden meer.
en dan bij ons in de loop van de dag (zondag), dat kan interessant worden denk ik zo!
Jan bedankt!
Zo zie je maar weer, staat het vlak voor je neus, kijk je er de hele tijd overheen . Tijd om het menu weer eens goed door te spitten .
Dat is alweer een tijdje geleden. Het was vaak een dag (een dagdeel), en dan weer een hele tijd niets.
Nu maar hopen dat het de volgende week vrij warm blijft, temperaturen in ieder geval boven de 20 graden, met dan die vochtige lucht en onstabiliteit vanuit het zuiden...
Laat het gedonder hier maar een keer loskomen!
Lol zie geen Spaanse pluimen en thermische vores over vliegen Maar even zonder gekheid en serieus, vind de kaarten voor zaterdag niet echt schokkend hoor, mag nog wel een hoop aan gesleuteld worden
Idd, 0 dynamiek zaterdag..
Helaas geen Spaanse pluimen en meer van dat soort pluimage. En schokkend is het niet nee, hier en daar mogen de verschillende indices wat beter samenvallen. Maar hoe dan ook, er zijn nog steeds prima mogelijkheden en dat maakt het al leuk!
Ja laat zien dan! | Gewijzigd: 2 juni 2011, 13:32 uur, door Tyshane
Het enige wat gunstig is voor NL is de CAPE + er is geen trigger aanwezig. Als de kaarten niet veranderen wordt het zaterdag dus gewoon een dagje zon.
Gewoon genieten van het weer en we zien het vanzelf aankomen mensen Des te leuker en spannender is het dan
Maar das mijn mening;)
Mee eens, maar ik doelde niet op de zaterdag. De trigger zat er voor zaterdag gisteren ook al niet in overigens.
Gewoon genieten van het weer en we zien het vanzelf aankomen mensen Des te leuker en spannender is het dan
Maar das mijn mening;)
Inderdaad, helemaal mee eens, sowieso genieten en verder afwachten en de kansen een beetje doornemen hier. Sturen kunnen we het verder toch niet. En als dat wel kon, was het lang niet zo leuk!
---
btw: heerlijk weertje...
Zo ook nu weer voor de komende dagen.
Ik wacht weer rustig af en zie het wel een keer verschijnen op de radar, of niet.
Zodra het serieus wordt ben ik sowieso hartstikke blij. Laten we dus hopen op iets mooi's, maar persoonlijk met een nuchtere gedachte. | Gewijzigd: 2 juni 2011, 16:17 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Is er zaterdag overdag misschien kans op warmteonweer? Omdat de dynamiek nauwelijks aanwezig is, maar wel CAPE en LI. Of zijn hiervoor ook nog andere ingrediënten voor nodig?
Is er zaterdag overdag misschien kans op warmteonweer? Omdat de dynamiek nauwelijks aanwezig is, maar wel CAPE en LI. Of zijn hiervoor ook nog andere ingrediënten voor nodig?
Op de momenten dat er op zaterdag aardige CAPE / LI waarden zijn wordt er verder geen neerslag ingetekend, tevens geen bewolking van enige betekenis. Zie 15.00 utc en 18.00 utc GFS.