we gaan het meemaken.
dat er nu zomermaanden aanbreken wil niet zeggen dat het dan meteen warm moet zijn.
Dit is redelijk af te leiden uit de kaarten die Jan heeft geplaatst. Bij een RV van 100% is het dauwpunt gelijk aan de omgevings temp.
dus hoe dichter het dauwpunt tegen de werkelijke Temp aanzit hoe vochtiger het in verhouding is.
GFS geeft danook hogere Dauwpunt Temps aan dan EC zoals Jan zegt en je ziet ook bij GFS dat daar de onweer kansen redelijk zijn. Bij de EC zal dit dan ongetwijfeld minder zijn.
GFS
| Gewijzigd: 1 juni 2011, 15:54 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Tot als het onweert.
groeten marieke
dus hoe dichter het dauwpunt tegen de werkelijke Temp aanzit hoe vochtiger het in verhouding is.
GFS geeft danook hogere Dauwpunt Temps aan dan EC zoals Jan zegt en je ziet ook bij GFS dat daar de onweer kansen redelijk zijn. Bij de EC zal dit dan ongetwijfeld minder zijn.
Dat zal dan best kunnen, maar hoe vaak is het nu al niet voor gekomen dat dat niet het geval was en dat het vocht op het meest cruciale gedeelte niet aanwezig was. En de kaartjes waar jij over refereert zijn de 2m Td kaartjes.
Edit: ZIe dat Jan nu kaartjes van verschillende hoogtes heeft geplaatst, mooie toevoeging
Weet niet of het een rare vraag van mij was, maar het leek mij wel een toevoeging voor de kaartjes voor een iets completere geheel. | Gewijzigd: 1 juni 2011, 20:05 uur, door arjanbruggink
ik vind gfs altijd zwaar overdrijven met de daupunten. veelstehoog. (niet altijd, vaak.) | Gewijzigd: 1 juni 2011, 20:08 uur, door df310
voor het oosten wel
maar voor het westen.... ik weet eigelijk niet wanneer de westen de grootste kans op heftig onweer heft :s
Marcel