Anders moet ik kiezen en dat vind ik moeilijk in zo'n situatie
Tot en met zaterdag is de EPS-informatie tamelijk eenduidig. Een stijgende temperatuur met zonnig en droog weer. Vanaf zondag wordt het allemaal een stuk onzekerder. De spreiding in temperatuur wordt dan bijzonder groot wat de verwachting daarom erg onzeker maakt. De operationele run zit vrijwel onderin de pluim. Ook wat betreft de neerslag neemt de onzekerheid toe. De buienkans lijkt wel (wat) toe te nemen, maar de grote hoeveelheden die de operationele run met name voor donderdag berekent (ruim 20 mm) zijn nog erg onzeker. De 15-daagse cumulatieve neerslagpluim loopt uiteen van iets boven nul tot bijna 70 mm, met het EPS-gemiddelde rond de 30 mm.
KNMI Guidance | Gewijzigd: 1 juni 2011, 09:35 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Achja, niet de keerste keer dat ze een temperatuur plaatsen waarvan je denkt: ''Hoe komen ze erop''?
Gemiddeld een graad of 24-25, alsnog een mooie temperatuur (voor onweer)
Gemiddeld een graad of 24-25, alsnog een mooie temperatuur (voor onweer)
Met een NO wind zou dat zelfs voor de (zuid)westkust een kansje op onweer geven. Echter zijn er vele andere zaken die meespelen bij het ontstaan van onweer We gaan het de komende dagen zien. Zoals Jan ook al zei, 1 of 2 dagen van te voren weten we meer, alhoewel blijkbaar alles de laatste 24 uur nog kan veranderen | Gewijzigd: 1 juni 2011, 09:39 uur, door koen17
Hij zei aankomende maandag / dinsdag daar moet je op letten .
Hopen dat ie gelijk heeft
GFS berekent een mooie hoop CAPE voor die woensdag erna, maar dat zal - zover in de toekomst - een flinke overschatting zijn. Zit ook een flink neerslagsignaal bij.
Voor zaterdag wordt er nog geen neerslag gegeven voor Belgie en Nederland helaas...
Citaat van Dilago83, woensdag 1 juni 2011, 10:03 uur Het was de vorige keer zo gezellig in de Topic. Kunnen we geen cafe beginnen? met een mooi groot scherm? Super die spanning vooraf!
Lol, goed plan!
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Geef mij maar weer zo een dag dat je lekker op het strand zit en zo tegen het einde van de middag ineens de aambeelden ziet aankomen of de lucht in ziet schieten! En dan maken dat je wegkomt!
Dus met andere woorden Jan moet vandaag weer een nieuwe openen voor 5juni.
Het ziet er meerdere dagen wel goed uit lijkt me dan niet dat we het hier dan alleen over zaterdag moeten hebben.
Vind je dat al verwarrend?