Helaas is het weer op niets uitgedraaid de afgelopen keer. Het lijkt wel het jaar te gaan worden van "net niet". Waarom het niet wilde lukken? Dat heeft Marsel erg mooi en vooral duidelijk omschreven.
Maar goed, aanstaande zaterdag is er weer een kans op mogelijk wat onweer. Er gaan vanaf heden een paar dingen veranderen wat betreft onweerskansen. Gezien het feit dat we wat vroeger topics gaan openen heb ik besloten om ongeveer vijf dagen van te voren topics in het leven te roepen aangaande "Voorlopige onweerskansen". Als alles positief blijft dan zal er ongeveer twee dagen van te voren een definitief topic komen met als titel "Onweerskansen....". Ik hoop dat dit duidelijk is voor iedereen.
Zaterdag
Aanstaande zaterdag is er weer een kansje op onweer. Zoals het KNMI in hun lange termijn verwachting mooi heeft neergezet: "De vorming van een hoogtetrog in het komende weekeinde en de splitsing van de blokkade zien we ook in alle Leden terug. De lengtepositie en oriëntatie van de trog verschilt echter tussen de div. Leden.
Kijken we naar de CAPE en lifted dan zien wij die vanuit het zuiden aan het einde van de dag toenemen. De maximale CAPE ligt om 18Z ongeveer rond de 200-600 J/KG in het noorden en westen van het land, in het midden van het land bedraagt die 600-1000 J/KG en in het zuidoosten ligt het tegen de 1500 J/KG aan. In België bedraagt de CAPE in het westen 200-600 J/KG, in het Centrum ligt die rond de 1000 J/KG en in het zuidoosten van België bedraagt die 1500 J/KG. De lifted ligt tussen de -2 en de -5. -2 waar het minste CAPE en -5 waar de meeste CAPE is.
Wat betreft de dynamische kant kan ik kort, maar krachtig over zijn. Veel stelt het momenteel niet voor. Ook is er een erg zwakke Jet aanwezig. Wat betreft de RV, die ligt rond de 45% in het noorden en in het midden van het land. In het zuiden ligt die op 60% (2500-6000 meter). Ook op 500-2500 meter hoogte zijn die waardes zichtbaar. Gezien de neerslag die momenteel berekend wordt (zie hierboven) ga ik er vanuit dat het in Nederland niet veel gaat worden. Onze zuiderburen hebben daar in tegen meer geluk. Maar goed, het duurt nog vijf dagen dus er kan nog genoeg veranderen. | Gewijzigd: 1 juni 2011, 13:48 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Lezen wat er staat Kevin
Ben benieuwd wat de ontwikkelingen de komende dagen zijn. | Gewijzigd: 31 mei 2011, 16:01 uur, door EAJ
Kortom, blijf het nieuws rustig volgen en we zien het wel, de mensjes doen hun best!!!
Net als een staatslot. Voor het winnen hoef je het niet te doen, maar de lol van de gedachte dat je zou kunnen winnen is wel af en toe leuk!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
en nu kun je al 5 dagen van te voren beginnen met de voorpret
ik reageer nooit zoveel maar ik lees en volg wel alles, en het eventuele onweer is dan wel het hoogtepunt van zo'n topic
maar deze voorpret met kaarten bekijken en iedereen z'n mening lezen is ook gewoon leuk en leerzaam
Citaat van Eilander, dinsdag 31 mei 2011, 16:20 uur Mij maak je er blij mee hoor! Voorpret is de helft van de lol en zelfs als het onweer niet komt heb je de eerste helft dan maar vast wel gehad. Net als een staatslot. Voor het winnen hoef je het niet te doen, maar de lol van de gedachte dat je zou kunnen winnen is wel af en toe leuk!
Mooi gezegd, sluit ik me helemaal bij aan!
| Gewijzigd: 31 mei 2011, 16:40 uur, door Tyshane
OT:
Ik kijk er weer naar uit, hopelijk veranderen de kaarten zo dat zowel België als NL onweer krijgen, is iedereen weer happy
OT:
Ik kijk er weer naar uit, hopelijk veranderen de kaarten zo dat zowel België als NL onweer krijgen, is iedereen weer happy
Duitsland mag nu wel een keertje niks hebben hoor!
Hun hebben al genoeg gehad