Afgelopen donderdag was het weer tijd dat ik ging vliegen. Maar, hmm! er zou een koufront komen en een troglijn...net ongeveer nadat ik zou terugkomen. Ik ben uiteindelijk wel vertrokken naar Bremerhaven. Maar het was een gok want de wind wakkerde behoorlijk aan. Ik wist dat dit zou gebeuren en hield dit nauwlettend in de gaten om eventueel uit te wijken. Maar ik was net op tijd thuis. En toen zag ik me toch een wolk op me afkomen, wat volgens mij het koufront was. Snel geparkeerd bij de fuel station en vanaf de vleugel een foto te nemen. De volgende foto's is een impressie van de vlucht en het daarbij behorende weer plaatje
Enjoy!
Amar
Onschuldig weerplaatje
Veilig geland op Bremerhaven, de wind was hier slechts 180/9 knopen.
Op de terugweg naar Eelde. Ik hoorde op de ''inflight'' weerbulletin dat de wind behoorlijk aan het toenemen was.
En dan hier de nadering van het koufront. Ik heb het nog nooit zo mooi gezien. De HPa zakte ook ontiegelijk snel! en de temperatuur ook. Ik ben uiteindelijk geland met de wind uit 240 met 21 knopen gusting 29 dit was binnen de limiet....gelukkig
| Gewijzigd: 29 mei 2011, 21:51 uur, door Amarpilot
Citaat van Dennis Veninga, zondag 29 mei 2011, 22:50 uur mooi!
Ik kom ook wel eens bij Eelde kijken om vliegtuigen te kijken .
Ik kijk dan vaak eerst op teletekst hoelaat grote vliegtuigen vertrekken/komen.
Prachtig!
Zou ook ooit wel eens een rondje boven Assen willen vliegen haha
Haha, ja nja die Transavia's zijn ook wel de happening van de dag hier in Eelde. Als ik ga vliegen moet ik altijd langs Assen. En dan ook over het TT circuit. Is altijd wel een mooi gezicht. Ik ga er als het goed is vandaag (maandag) weer overheen in de ochtend rond half 9 en half 11
Haha, ja nja die Transavia's zijn ook wel de happening van de dag hier in Eelde. Als ik ga vliegen moet ik altijd langs Assen. En dan ook over het TT circuit. Is altijd wel een mooi gezicht. Ik ga er als het goed is vandaag (maandag) weer overheen in de ochtend rond half 9 en half 11
in de zomervakantie kom ik wel even een keer kijken weer!