Echte karakteristieke Spaanse pluimen het ik dit jaar inderdaad ook nog niet voorbij zien komen...
Heeft dat niet te maken dat de grond zo gort droog is?
Waardoor het niet snel lekker vochtig en broeierig warm is?
Dan krijg je misschien minder snel spetterend onweer?
Wellicht heeft dat invloed op de grenslaag.
Tenminste dat is mijn hypothese
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Onweerkansen voorbij, en tadaaa het knopje is er weer. thnx | Gewijzigd: 31 mei 2011, 12:10 uur, door SchumiM1986
Onweerkansen voorbij, en tadaaa het knopje is er weer. thnx
Wat een kwats antwoord weer, er is duidelijk vermeld dat er storing was. Maar goed, je brengt ons zo wel op ideeen | Gewijzigd: 31 mei 2011, 12:14 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Nu snap ik waardoor het komt (door de uitleg van marsel), maar ondanks vind ik het wel een afknapper!
In ieder geval, we kijken weer uit naar de volgende ''kans''
Kansen waren klein, zie begin topic. Maar jammer dat je niemand hoort dat ik al vanaf gisterenochtend roep dat het niets zou worden. Gevalletje van niet lezen of een gevalletje van lezen wat men wil lezen?
Als je beetje redelijk nadenkt vind ik dat niet zo heel gek idee hoor. (als je tumult verwacht ofzo)
Maar als je misschien niet constant het topic heb gevolgd, weet je niet dat er een storing is.
Ja klopt ik wist wel dat het niks zou worden sinds de laatste 24 uur, alleen daarvoor was er een veel positiever beeld.
Daar doelde ik op
Maar als je misschien niet constant het topic heb gevolgd, weet je niet dat er een storing is.
Gisterenavond is er door mij nog een link neergezet toen alles online was. Maar goed, dit bederft het topic weer terwijl we series aan het praten waren over waarom het onweer gisteren niet kwam
Daarom maar valt gewoon op, dag van onweer is er, hup weg met indexcijfers want anders gaan ze die posten.
Raakt iemand behoorlijk overstuur van als ze die plaatjes posten dus wel heel toevallig.
Keep up the good work!
Echte karakteristieke Spaanse pluimen het ik dit jaar inderdaad ook nog niet voorbij zien komen...
Raakt iemand behoorlijk overstuur van als ze die plaatjes posten dus wel heel toevallig.
Ik heb de directe link (naar het station dat ik volg, dus niet naar het overzichtkaartje) in mijn favorieten staan en deze kon ik gewoon de hele dag bezichtigen. Geen storing oid meegemaakt, maar wel slechte indices.
Onweerkansen voorbij, en tadaaa het knopje is er weer. thnx
Michaeltje, ik snap deze indirecte beschuldiging aan het adres van de O-O-medewerk(st)ers niet. In de korte tijd dat ik hierop zit heb ik ervaren dat als ze zo zouden willen handelen als jij veronderstelt dat er gebeurd is, de medewerk(st)ers ons netjes, met redenen omkleed, hadden laten weten dat de indexcijfers om die reden tijdelijk niet ter beschikking werden gesteld.
Wat bedoel je hier eigenlijk mee? Wil(de) je bevestiging van ons dat je het goed had, of bedoel je dat je het raar vind dat we positief bleven over eventuele kansen. Je hebt toch juist zelf het topic opgestart met eventuele kansen, dan is het toch logisch dat men het verder gaat volgen. Tevens mag ieder toch zijn eigen mening dan hebben over eventuele kansen?
Of is het de bedoeling dat we allemaal afhaken in het topic omdat jij denkt dat het niets meer gaat worden? Ik snap het niet... serieuze vraag dus.
Ik ben niet echt gecharmeerd van jouw beschuldiging. Als je gewoon even verder had gekeken, dan zie je dat in de periode van downtime de lijn in de grafieken horizontaal loopt of weg is. Dat wil zeggen dat er geen data voorhanden is. Is dat toeval, of is dit allemaal een groot complot? | Gewijzigd: 31 mei 2011, 12:39 uur, door Basch
Dus denk dat we maar weer verder moeten kijken om de teleurstellingen snel te verwerken,..uhhhh zaterdag / zondag???
Ja ziet er leuk uit... maar even wachten dan weer!
Misschien al eens gelezen door de meeste hier maar voor mij was het een nieuw stuk.
verslag zwaar onweer
Barogram van Lobith, even na zessen s'avonds op 14 juli 2010. Hevig onweer met intensieve neerslag en enorm zware windstoten teisteren Montferland en de Achterhoek. Het luchtdruk verloop vertoont meerdere 'onweersneuzen'. Zulk zwaar onweer doet zich overigens heel vaak voor wanneer de planeet Venus zich op en ook even na 150 graden, oftewel in de eerste paar graden van het ecliptica teken Maagd bevindt. Dat bleek ook nu weer het geval. Noteer alvast maar even voor het jaar 2011: Grote kans dat zoiets opnieuw gebeurt is op 21 augustus met een marge tot twee dagen erna. Maar in de dagen daaraan voorafgaande - kan niet anders- is het dan wel flink warm. ( Voor wie het zou vergeten: Deze prognose dateert van 17 juli 2010 ).
bron: http://home.hccnet.nl/v.d.horn/meteo/ | Gewijzigd: 31 mei 2011, 12:48 uur, door Serge
Ik ben absoluut onervaren wat kaarten e.d betreft.
Gewoon even mijn complimenten voor de onweertopics die worden geopend en daarbij de teksten waarin alles goed en duidelijk staat uitgelegd. Er zitten altijd typische hollanders tussen die altijd wel wat te zeiken hebben, zie het allemaal maar eens te voorspellen. Volgens mij heeft het KNMI er vaker naast gezeten dan jullie op O-O.
Ik leer ook elke dag weer wat dingen bij, en als er serieus gepraat gaat worden over waardes enz, dan hou ik mij afzijdig, daar ik daar de ballen verstand niet van heb hahaha. Maar even serieus, ga zo door! Aldoende leert men.
Genoeg veren uitgedeeld
Citaat van Tyshane, dinsdag 31 mei 2011, 12:36 uur Wat bedoel je hier eigenlijk mee?
Jan, jammer dat je niet reageert op mijn vraag. Beetje one-way-communication dus. Jij roept iets en als dat vragen oproept geef je niet thuis. Maar goed, maakt het geheel eigenlijk wel duidelijk.