Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 20:25:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

21 Nov 2024 08:43:07
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
31 mei 2011, 12:08 uur | Bericht #237669
Citaat van marsel, dinsdag 31 mei 2011, 11:58 uur Vooral die laatste zin Jan. Ik heb dit jaar werkelijk nog geen moment mee mogen maken waarin het écht benauwd was door combinatie van hoge Rv's en hoge temperaturen. Warmte was er genoeg, maar die lekkere vochtige grenslaag...tja die missen we al maanden.
Echte karakteristieke Spaanse pluimen het ik dit jaar inderdaad ook nog niet voorbij zien komen...

Heeft dat niet te maken dat de grond zo gort droog is?
Waardoor het niet snel lekker vochtig en broeierig warm is?
Dan krijg je misschien minder snel spetterend onweer?
Wellicht heeft dat invloed op de grenslaag.
Tenminste dat is mijn hypothese
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
31 mei 2011, 12:09 uur | Bericht #237670
Nu snap ik waarom dat niemand bij indexcijfers van de onweer kon, bij onweerkansen worden deze uitgeschakeld (niet leuk voor de mensen die er op willen kijken) omdat ze bang zijn dat anders heel het topic vol plaatjes komt te staan.
Onweerkansen voorbij, en tadaaa het knopje is er weer. thnx | Gewijzigd: 31 mei 2011, 12:10 uur, door SchumiM1986
Bekijk ook eens mijn website
Waarom deze advertentie?
31 mei 2011, 12:11 uur | Bericht #237671
Citaat van Michaeltje, dinsdag 31 mei 2011, 12:09 uur Nu snap ik waarom dat niemand bij indexcijfers van de onweer kon, bij onweerkansen worden deze uitgeschakeld (niet leuk voor de mensen die er op willen kijken) omdat ze bang zijn dat anders heel het topic vol plaatjes komt te staan.
Onweerkansen voorbij, en tadaaa het knopje is er weer. thnx

Wat een kwats antwoord weer, er is duidelijk vermeld dat er storing was. Maar goed, je brengt ons zo wel op ideeen | Gewijzigd: 31 mei 2011, 12:14 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
31 mei 2011, 12:13 uur | Bericht #237672
Citaat van weerfreakje, dinsdag 31 mei 2011, 12:06 uur De kansen waren redelijk hoog op die kaarten.
Nu snap ik waardoor het komt (door de uitleg van marsel), maar ondanks vind ik het wel een afknapper!
In ieder geval, we kijken weer uit naar de volgende ''kans''

Kansen waren klein, zie begin topic. Maar jammer dat je niemand hoort dat ik al vanaf gisterenochtend roep dat het niets zou worden. Gevalletje van niet lezen of een gevalletje van lezen wat men wil lezen?
31 mei 2011, 12:13 uur | Bericht #237673
Citaat van Jan van Ooijen, dinsdag 31 mei 2011, 12:11 uur Wat een kwats antwoord weer, er is duidelijk vermeld dat er storing was

Als je beetje redelijk nadenkt vind ik dat niet zo heel gek idee hoor. (als je tumult verwacht ofzo)
Maar als je misschien niet constant het topic heb gevolgd, weet je niet dat er een storing is.
31 mei 2011, 12:14 uur | Bericht #237675
Citaat van Jan van Ooijen, dinsdag 31 mei 2011, 12:13 uur Kansen waren klein, zie begin topic. Maar jammer dat je niemand hoort dat ik al vanaf gisterenochtend roep dat het niets zou worden. Gevalletje van niet lezen of een gevalletje van lezen wat men wil lezen?

Ja klopt ik wist wel dat het niks zou worden sinds de laatste 24 uur, alleen daarvoor was er een veel positiever beeld.
Daar doelde ik op
31 mei 2011, 12:16 uur | Bericht #237676
Citaat van weerfreakje, dinsdag 31 mei 2011, 12:13 uur Als je beetje redelijk nadenkt vind ik dat niet zo heel gek idee hoor. (als je tumult verwacht ofzo)
Maar als je misschien niet constant het topic heb gevolgd, weet je niet dat er een storing is.

Gisterenavond is er door mij nog een link neergezet toen alles online was. Maar goed, dit bederft het topic weer terwijl we series aan het praten waren over waarom het onweer gisteren niet kwam
31 mei 2011, 12:16 uur | Bericht #237677
Citaat van weerfreakje, dinsdag 31 mei 2011, 11:13 uur Als je beetje redelijk nadenkt vind ik dat niet zo heel gek idee hoor. (als je tumult verwacht ofzo)

Daarom maar valt gewoon op, dag van onweer is er, hup weg met indexcijfers want anders gaan ze die posten.
Raakt iemand behoorlijk overstuur van als ze die plaatjes posten dus wel heel toevallig.
Bekijk ook eens mijn website
graber260
Lid
31 mei 2011, 12:18 uur | Bericht #237679
Jan, bedankt voor het openen van dit topic met bijbehorende duidelijk uitleg! Alle anderen die in dit topic positief bij hebben gedragen aan de leercurve van mij (en met mij vele anderen gok ik zo), bedankt! Op deze manier leren we ontzettend veel bij, erg interessant. Tevens heb ik genoten van de hele dag het MCS in Frankrijk volgen op de radars.

Keep up the good work!
Gliding, a way of lifeCanon EOS 50DCanon EF-S 10-22 f/3.5-4.5 USMCanon EF 24-105 f/4.0L IS USMCanon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USMMy Flickr photostream
31 mei 2011, 12:18 uur | Bericht #237680
Citaat van marsel, dinsdag 31 mei 2011, 11:58 uur Vooral die laatste zin Jan. Ik heb dit jaar werkelijk nog geen moment mee mogen maken waarin het écht benauwd was door combinatie van hoge Rv's en hoge temperaturen. Warmte was er genoeg, maar die lekkere vochtige grenslaag...tja die missen we al maanden.
Echte karakteristieke Spaanse pluimen het ik dit jaar inderdaad ook nog niet voorbij zien komen...

Tyshane
Lid
31 mei 2011, 12:31 uur | Bericht #237681
Citaat van Michaeltje, dinsdag 31 mei 2011, 12:16 uur Daarom maar valt gewoon op, dag van onweer is er, hup weg met indexcijfers want anders gaan ze die posten.
Raakt iemand behoorlijk overstuur van als ze die plaatjes posten dus wel heel toevallig.

Ik heb de directe link (naar het station dat ik volg, dus niet naar het overzichtkaartje) in mijn favorieten staan en deze kon ik gewoon de hele dag bezichtigen. Geen storing oid meegemaakt, maar wel slechte indices.
Serge
Lid
31 mei 2011, 12:33 uur | Bericht #237682
Het is weer, niets is minder voorspelbaar dan het weer,..althans in een korte radius

Dus denk dat we maar weer verder moeten kijken om de teleurstellingen snel te verwerken,..uhhhh zaterdag / zondag???

Winter 2014 - 2015 wordt horror?
Ben47
Lid
31 mei 2011, 12:34 uur | Bericht #237683
Citaat van Michaeltje, dinsdag 31 mei 2011, 12:09 uur Nu snap ik waarom dat niemand bij indexcijfers van de onweer kon, bij onweerkansen worden deze uitgeschakeld (niet leuk voor de mensen die er op willen kijken) omdat ze bang zijn dat anders heel het topic vol plaatjes komt te staan.
Onweerkansen voorbij, en tadaaa het knopje is er weer. thnx

Michaeltje, ik snap deze indirecte beschuldiging aan het adres van de O-O-medewerk(st)ers niet. In de korte tijd dat ik hierop zit heb ik ervaren dat als ze zo zouden willen handelen als jij veronderstelt dat er gebeurd is, de medewerk(st)ers ons netjes, met redenen omkleed, hadden laten weten dat de indexcijfers om die reden tijdelijk niet ter beschikking werden gesteld.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Tyshane
Lid
31 mei 2011, 12:36 uur | Bericht #237684
Citaat van Jan van Ooijen, dinsdag 31 mei 2011, 12:13 uur Maar jammer dat je niemand hoort dat ik al vanaf gisterenochtend roep dat het niets zou worden. Gevalletje van niet lezen of een gevalletje van lezen wat men wil lezen?
Wat bedoel je hier eigenlijk mee? Wil(de) je bevestiging van ons dat je het goed had, of bedoel je dat je het raar vind dat we positief bleven over eventuele kansen. Je hebt toch juist zelf het topic opgestart met eventuele kansen, dan is het toch logisch dat men het verder gaat volgen. Tevens mag ieder toch zijn eigen mening dan hebben over eventuele kansen?

Of is het de bedoeling dat we allemaal afhaken in het topic omdat jij denkt dat het niets meer gaat worden? Ik snap het niet... serieuze vraag dus.
Basch
Lid
31 mei 2011, 12:38 uur | Bericht #237685
Citaat van Michaeltje, dinsdag 31 mei 2011, 12:16 uur Daarom maar valt gewoon op, dag van onweer is er, hup weg met indexcijfers want anders gaan ze die posten.

Ik ben niet echt gecharmeerd van jouw beschuldiging. Als je gewoon even verder had gekeken, dan zie je dat in de periode van downtime de lijn in de grafieken horizontaal loopt of weg is. Dat wil zeggen dat er geen data voorhanden is. Is dat toeval, of is dit allemaal een groot complot? | Gewijzigd: 31 mei 2011, 12:39 uur, door Basch
I hope I didn't brain my damage.
Tyshane
Lid
31 mei 2011, 12:38 uur | Bericht #237686
Citaat van Serge, dinsdag 31 mei 2011, 12:33 uur Het is weer, niets is minder voorspelbaar dan het weer,..althans in een korte radius
Dus denk dat we maar weer verder moeten kijken om de teleurstellingen snel te verwerken,..uhhhh zaterdag / zondag???

Ja ziet er leuk uit... maar even wachten dan weer!
Mauriceb
AWM Weerman
31 mei 2011, 12:39 uur | Bericht #237687
Ik vond dit interessante stuk op de site van het KNMI.

Misschien al eens gelezen door de meeste hier maar voor mij was het een nieuw stuk.

verslag zwaar onweer
Wildernessguide and owner of Survking.nl
Serge
Lid
31 mei 2011, 12:47 uur | Bericht #237688
om jullie nog wat verdrietiger te maken snik,... kunnen we nu gewoon tot aan aug. genieten van bloemen en bijtjes weer,..

Barogram van Lobith, even na zessen s'avonds op 14 juli 2010. Hevig onweer met intensieve neerslag en enorm zware windstoten teisteren Montferland en de Achterhoek. Het luchtdruk verloop vertoont meerdere 'onweersneuzen'. Zulk zwaar onweer doet zich overigens heel vaak voor wanneer de planeet Venus zich op en ook even na 150 graden, oftewel in de eerste paar graden van het ecliptica teken Maagd bevindt. Dat bleek ook nu weer het geval. Noteer alvast maar even voor het jaar 2011: Grote kans dat zoiets opnieuw gebeurt is op 21 augustus met een marge tot twee dagen erna. Maar in de dagen daaraan voorafgaande - kan niet anders- is het dan wel flink warm. ( Voor wie het zou vergeten: Deze prognose dateert van 17 juli 2010 ).

bron: http://home.hccnet.nl/v.d.horn/meteo/ | Gewijzigd: 31 mei 2011, 12:48 uur, door Serge
Winter 2014 - 2015 wordt horror?
Dreamely
Lid
31 mei 2011, 12:57 uur | Bericht #237691
Hey mensen,

Ik ben absoluut onervaren wat kaarten e.d betreft.
Gewoon even mijn complimenten voor de onweertopics die worden geopend en daarbij de teksten waarin alles goed en duidelijk staat uitgelegd. Er zitten altijd typische hollanders tussen die altijd wel wat te zeiken hebben, zie het allemaal maar eens te voorspellen. Volgens mij heeft het KNMI er vaker naast gezeten dan jullie op O-O.

Ik leer ook elke dag weer wat dingen bij, en als er serieus gepraat gaat worden over waardes enz, dan hou ik mij afzijdig, daar ik daar de ballen verstand niet van heb hahaha. Maar even serieus, ga zo door! Aldoende leert men.

Genoeg veren uitgedeeld
Tyshane
Lid
31 mei 2011, 13:03 uur | Bericht #237694
@Serge: je dacht toch niet dat we nu tot augustus gaan zitten wachten he. Dan is het bijna weer herfst man. De komende maanden gaat het er juist om spannen, de zomer moet nog beginnen! Kan ik nu nog zeggen, lol!

Citaat van Tyshane, dinsdag 31 mei 2011, 12:36 uur Wat bedoel je hier eigenlijk mee?
Jan, jammer dat je niet reageert op mijn vraag. Beetje one-way-communication dus. Jij roept iets en als dat vragen oproept geef je niet thuis. Maar goed, maakt het geheel eigenlijk wel duidelijk.
Terug naar boven
24 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 24 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
24 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 274 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 274, lezen 68 mensen het topic "Onweerskansen 9 tot en met 12 juli".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden