Moet wel gezegd hebben dat de wolkentoppen, dat kleine kronkeltje rechts, tot een hoogte van 10km reikt..
Heb ik dit jaar tot nu toe nog niet boven Nederland gezien... Overigens een schijntje ten opzichte van het spectaculaire noodweer op 17 juli 2004 (immense shelf met arcus die zo ongeveer het hele land aandeed, google de datum maar voor de gein)..
Toppen daarvan kwamen tot maar liefst 14km!!
| Gewijzigd: 31 mei 2011, 01:41 uur, door Bac00
Hengelo Mammatus?? wist het niet zeker, en mijn camera wilde ook niet meewerken!! anderen in Hengelo hadden ze ook gespot!! | Gewijzigd: 31 mei 2011, 01:50 uur, door Martin1976
Jep, dat is inderdaad Mammatus Martin, eerdere meldingen kwamen ook uit regio Twente..
Hier in Meppel ook gespot rond een uurtje of 8 a 9, weet het exacte tijdstip niet meer...
Als je het contrast nog wat vergroot zie je een lichte mammatus-structuur maar ik vind het niet echt overtuigend. Het heeft er wat van weg. Mooiste mammatus vind ik met die diepuitzakkende mamma's, die dan weer belicht worden door een ondergaande zon, wordt dan een beetje siencefiction-achtig mooi. Zie hier bijvoorbeeld... echt prachtig!
Dat het gaat plenzen is 1 ding wat zeker is... Amerikaanse modellen lieten eerder deze week ook wateroverlast zien
Diezelfde modellen spreken ook van wateroverlast (inclusief onweerskansje) voor aankomende zondag..
Maar dat is voor een volgend topic in deze sectie
Ik ben het volkomen met je eens!! maar was niet de enige die ze gespot had in H,lo en ik had er toevallig in snelle tempo foto's van gemaakt. In mijn vorige post zie je ook mijn reactie, als cameraman en fotograaf, foei voor mijzelf!!
Diezelfde modellen spreken ook van wateroverlast (inclusief onweerskansje) voor aankomende zondag..
Maar dat is voor een volgend topic in deze sectie
Als er hier in Hengelo of omgeving dan ook nog wateroverlast wordt gemeld, heb ik tenminste ook nog wat te doen... Kan ik weer op stap voor een paar footootjes voor m'n site....
Converteer voor de aardigheid het plaatje van Martin maar eens naar greyscale..
Wordt eea duidelijker van...
Ja man lig al op bed tv te kijken met raam los! Maar duurt nog wel ff zo te zien!
Niets is zo veranderlijk als het weer.
Hier niet meer. De eerste broodnodige druppels zullen wel zo gaan vallen. Zo krijgen we deze maand toch nog echte regen, want 't gespetter van vorige week mag geen naam hebben...