Ja dat begint vrij vlot te groeien!
Uit de Guidance (van 17.55u):
NEERSLAG:
Modellen komen in grote lijnen aardig overeen. Buitenactiviteit lijkt allemaal niet veel voor te stellen. Mogelijk dat in de nacht nog enkele buien vanuit Frankrijk/Belgie het zuidoosten aandoen. Alleen voor die omgeving nog een kans op onweer. KOUW en Indecs geven slechts kleine kans op onweer (<30%)
Vanavond in het westen al af en toe enige regen, in de nacht gevolgd door de regen nabij het koufront. Verder oostwaarts trekkend. Boven of nabij het oosten van ons land vindt dan activering plaats wanneer het front daar wat stagneert en activeert als gevolg van afsnoerend hoogtelaag west ervan. Levert nog wel enige onzekerheid op betreffende de neerslaghoeveelheden die in het oosten mogelijk zijn. Hirlam komt lokaal met ruim 10 mm. boven het oosten. Elders zijn de verwachte hoeveelheden beduidend minder. Ook PEPS kaartjes komt met een ensemble gemiddelde van 10 mm langs onze oostgrens. Glameps komt met slechts ca. 30 % kans op meer dan 10 mm in het uiterste zuidoosten.
Klopt, roep ik al vanaf vanmorgen. Complimenten naar het KNMI is ook op zijn plaats en helemaal na die ingewikkelde dag
Ik verwacht geen echt grote onweerkansen op de conv.line door de niet erg onstabiele configuratie (cap tgv WAA). Pas wanneer de trog echt dichtbij is (avond/nacht) zie ik onweerclusters ontstaan oost van het KF. Daarbij zijn toppen mogelijk > 9000m en is hagel mogelijk rond 2-3 cm. Ook hoge bliksemactiviteit is mogelijk.
Dus hopen dat het nog getriggerd wordt.
Goed om dat stukje van http://severeweatheroutlook.blogspot.com/ nog 'ns aan te halen we blijven 'wakker'
Hmmm zou best eens kunnen.
Ontwikkeld zich best snel en richting zeeland
Op het moment trekt het hier nog steeds behoorlijk dicht, en de wind neemt af en toe behoorlijk toe.
Als het echt zo zal zijn, dat het midden in de nacht begint te donderen, zal ik noodgedwongen dus echt mijn bed niet gaan knuffelen vandaag.
Klopt.
Maar het onweercomplex bewoog niet zo heel snel, vandaar het tijdsverschil denk ik
Buienradar run komende 3 uur
Vanavond trekken vanuit Belgie enkele
regen- en onweersbuien over het land.
Later vanavond en in het begin van de
nacht wordt het weer tijdelijk droog.
Aan het einde van de nacht gaat het
opnieuw regenen.Vooral in het oosten
kan het dan flink doorplenzen.De minima
liggen rond 13 graden en de wind draait
van zuidwest naar west.
Morgen is het bewolkt,met in het oosten
van tijd tot tijd regen.In het westen
wordt het al snel droog en komt 's
middags de zon tevoorschijn.
Laat het dan maar plenzen..
Die is lekker aan het opzwellen en is nu bijna ten hoogte van luxemburg.
Ziet er wel goed uit...
En vlak dat gebied niet uit dat in frankrijk vanuit zee het land op trekt richting zeeland. | Gewijzigd: 30 mei 2011, 22:48 uur, door mrijkhals
waar zie jij dat ? op de site van het KMI staat er groen voor oost en westvlaanderen
Onweersdagen: 0
Met onweer is alles mogelijk als de hoge lucht maar koud genoeg is.
Hoe kouder hoe meer kans op hagel. In dit geval,.... lastig te zeggen.