West/ Noordwest (kust)..
Ik zie hier inmiddels ook CU groeien.
Baal ervan dat ik een griepje heb, zal je nu net zien dat het vanavond in het NWestelijk kustgebied losgaat .
Ik ben geen expert, maar een MCS zou dat moeten volhouden, die kunnen de hele nacht doorgaan. En aangezien er 3 liggen in dat gebied zou het me niet verbazen als dat hierheen komt.\
Geen expert. wel een leek. maar als ik nu op de radar van europa kijk gaan de buitjes die ontstaan zijn in zuid-Frankrijk ons langzaam passeren, lijkt namelijk of ze geleidelijk noord-oostelijk trekken. De buien die voor ons bedoeld zijn zouden toch pas in de avond kunnen ontstaan?
Kan het natuurlijk verkeerd hebben en dat hoop ik ook. | Gewijzigd: 30 mei 2011, 16:52 uur, door weerfanaat
@ kmi.
dus mensen vanavond en vannacht KUNNEN er enkele plaatselijke onweersbuien ONSTAAN. het wilt niet zeggen dat als er nu niks op de radar te zien is, dat dat achter 5-10 uur nog zo is
In Hoek van Holland binnen 10min ruim 4 graden gezakt (van 28,6 naar 24,3) nadat de wind naar NW was gedraaid.
Dat buigt af naar oostelijk deel en zal het land niet gaan aandoen
Nou dan mag het hier in De Bilt eerst wel iets benauwder worden. Ik kan tot nu toe gewoon ademen buiten;)
Ik zag net bij KOUW dat tussen 18-24uur, onweerskans rond de 25% ligt voor Utrecht. Duimen maar
Edit: Nog een aanvulling op Marsel post hierboven. Onderstaande url laat zien hoe vocht de CAPE waarde beinvloedt dmv mooie animaties
http://www.atmos.albany.edu/deas/atmclasses/atm301/CAPE.htm | Gewijzigd: 30 mei 2011, 17:03 uur, door MCBlaauw
Wil je hiermee zeggen dat we er niet te veel van moeten verwachten of gewoon zomaar?
Meer ter informatie , wellicht leuk om mee te nemen voor een volgende keer? Sowieso niet teveel verwachten, dat helpt nog wel eens .
KMI zegt:
Onweer : Geldig van maandag 30 mei 2011 17u tot dinsdag 31 mei 2011 8u : Vanavond en vannacht kunnen er enkele plaatselijke onweersbuien ontstaan. Over het westen blijft de onweerskans echter beperkt. Over het oosten en mogelijk ook in het centrum kunnen de onweders wel vrij hevig worden, vooral dan later vannacht.
overigens vandaag max. 32° in Kleine-Brogel
Onweer : Geldig van maandag 30 mei 2011 17u tot dinsdag 31 mei 2011 8u. dus het moet eigenlijk nog vormen, ik zeg niet dat er daadwerkelijk onweer gaat komen, maar nu al zeggen dat er niets komt.. eerst lezen.