Het is dus zo dat we het moeten hebben van de de fronten die reeds bestaan? Die moeten nog blijven bestaan op het moment dat ze hier aankomen.
De omstandigheden die nu in onze regio aanwezig zijn zijn niet bepaald ideaal om voor buien/onweer te zorgen.. ?
Heb ik het zo beetje goed Jan ?
Temp begint hier nu ook lekker op te lopen, kan mn jas weer aan de kapstok hangen laatste paar dagen erg guur hiero. | Gewijzigd: 30 mei 2011, 13:27 uur, door Chase-Stormer
Onweer dagen 2012: 1 !
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Maar ik reken er niet op dat het hier gaan regenen. Dat heeft het maanden niet gedaan en ik heb wel vaker een bui zien oplossen vlak voordat hij de zandgronden van Midden-Limburg opdreef.
Dat heb ik hier in Amsterdam ook net gezien. Binnen een halve minuut is die weg. Heel apart.
Dit kaartje van knmi.nl/Satrep stemt mij iig hoopvol, kijk maar 's naar zo-FR
Lijkt volgens mij sterk op de situatie 26/5/2009, eerst ging het ri de UK om daarna af te buigen naar ons kikkerlandje.
Idd kres. Heb nu ook ff camera bij de hand. Gebeurd me niet nog een keer.
Weer spannend deze nowcast. Heb er een goed gevoel over. Begin van de avond of vannacht laat. Maakt mij niks uit. Liever in de late avond en nacht. Werkzaamheden zijn buiten en kan dan volop genieten. Komt er niks jammer dan volgende keer beter. Komen nog kansen genoeg deze zomer.
Ik denk dat de onzekerheid te groot is of er uberhaupt een onweersklap gehoord zal worden. Het KOUW model wat ze gebruiken, geeft nog te lage percentages voor bliksemkansen om een waarschuwing uit te geven. Ik zelf weet niet vanaf welk percentage er een waarschuwing wordt gegeven. Gezien de lastige situatie, vast op laatste moment.
al is de temp 27.3 inmiddels er wel na
groeten uut knoal
LOL...Hoe kom je bij die onzin?
Ja idd Vind het zo zielig dat sommige mensen hier gelijk beginnen te zeiken en zeuren van: Oh jammer, we pissen weer naast de pot etc.
Weer spannend deze nowcast. Heb er een goed gevoel over. Begin van de avond of vannacht laat. Maakt mij niks uit. Liever in de late avond en nacht. Werkzaamheden zijn buiten en kan dan volop genieten. Komt er niks jammer dan volgende keer beter. Komen nog kansen genoeg deze zomer.
Nou ik ben aan het werk. Dus kan ik even niet met een camera aan de haal. Ik heb hem wel bij me mocht er zich een uitzonderlijk geval voordoen.
Dat het zo onzeker is heeft dan ook weer wat vind ik. Het is wel weer lekker druk hier op de forum
er zijn altijd wel mensen die ZICHZELF teleurstellen..
mensen, doe dat nou niet.. het is de natuur, zoals Jan ook al in het topic beschrijft, het weer kan zo opeens en vlot veranderen.
Er was eerst helemaal geen onweerskans voor 30 mei, zo opeens stond dit op O-O!
En iemand anders zei ook al, 26 mei 2009 liep ook een beetje onverwachts.. eerst richting de UK en dan naar ons.