Een randstoring, behorende bij een laag nabij de nabij de Faeröer, trekt noordoost over Schotland richting Scandinavië. Het warmtefront passeert vanochtend ons land. Boven Frankrijk ontstaat een thermisch laag. Dit laag trekt noordoostwaarts en wordt maandagavond boven het zuiden van ons land verwacht.
Vanmiddag geleidelijk alleen nog middelbare en hoge bewolking. Vanavond en vannacht verdwijnt de bewolking, het laatst in het noorden. Maandag een zonnige dag met af en toe wat hoge sluierbewolking. In de avond van het zuiden uit toenemende bewolking, samenhangend met het thermische laag.
Eerst nog wat lichte motregen in het noorden. Morgen tot middernacht waarschijnlijk nog droog. | Gewijzigd: 29 mei 2011, 19:20 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Het is vanavond grotendeels droog en het klaart op steeds meer plaatsen op. Komende nacht is het vrij helder. De wind gaat liggen en het koelt af naar 10 tot 13 graden.
Morgen is het rustig en vrijwel overal zonnig en warm, tussen 24 en 29 graden. Op de Wadden en later langs de westkust, is het iets koeler met een wind van zee. In de loop van de avond volgen vanuit het westen buien die landinwaarts gepaard kunnen gaan met onweer.
Zo, dat klinkt al beter
Het is vanavond grotendeels droog en het klaart op steeds meer plaatsen op. Komende nacht is het vrij helder. De wind gaat liggen en het koelt af naar 10 tot 13 graden.
Morgen is het rustig en vrijwel overal zonnig en warm, tussen 24 en 29 graden. Op de Wadden en later langs de westkust, is het iets koeler met een wind van zee. In de loop van de avond volgen vanuit het westen buien die landinwaarts gepaard kunnen gaan met onweer.
Zo, dat klinkt al beter
Nee dat klinkt niet beter, voor het hele land aub
Ben heel benieuwd hoe het uit gaat pakken, morgen de radar goed in de gaten houden.
In de loop van de avond volgen vanuit het westen buien die landinwaarts gepaard kunnen gaan met onweer[/i].
Zo, dat klinkt al beter
jah, en de mensen die aan de grote boze kust wonen dan?
die willen ook onweer
Marcel
met alle respect voor jan en de overigge posters, maar het knmi
maakt een bericht waar velen (onervaren & ervaren) mensen naar kijken
dan bedoel ik incl. de media.
wanneer zij een fout maken zal je dat direct terug vinden op google (telegraaf etc etc.)
dat ligt hier op het forum wel ff iets anders.
ookal weten wij wel beter dan dat.
on topic zeg ik dat.
ik heel erg benieuwd ben naar morgen en de velen dagen daarna.
heel veel plezier allemaal bij de onweders die een ieder mag meemaken.
Zo dan
die willen ook onweer
Muha ik zal er niet minder blij om zijn. Zoals ik al vaker heb meegemaakt pikt de kust soms toch een paar onweders mee, ondanks dat er werd voorspelt dat het onweer enkel landinwaarts zou voorkomen.
Een goede plens regen is ook meer dan welkom.
Knmi draait ook snel bij . Het begon met 19 gr aan de westkust, later 21 en nu 24? | Gewijzigd: 29 mei 2011, 19:55 uur, door koen17
niet gezien, voor geheel belgie?
dat het KMI nu al een gele waarschuwing afgeeft voor morgen zegt voor mij al genoeg. want dat doen ze eigenlijk zelden een dag op voorhand zoals nu het geval is
Onweersdagen: 0
met alle respect voor jan en de overigge posters, maar het knmi
maakt een bericht waar velen (onervaren & ervaren) mensen naar kijken
dan bedoel ik incl. de media.
wanneer zij een fout maken zal je dat direct terug vinden op google (telegraaf etc etc.)
dat ligt hier op het forum wel ff iets anders.
ookal weten wij wel beter dan dat.
Klopt het KNMI heeft een voorbeeldfunctie, maar vergeet ook niet dat de media hier mee kijkt Ik praat uit ervaring. Het KNMI is wat dat betreft wel voorzichtig in deze, zo was dat twee jaar geleden ook. Twee jaar geleden spraken wij ook van extreem weer, je moest eens weten wat wij vooraf over ons heen hebben gekregen. Toen het er eenmaal was hoorde je niemand meer. Ook toen kwamen diverse weerinstanties maar met enkele onweersbuien. KNMI zal wel bij gaan draaien denk ik
dat het KMI nu al een gele waarschuwing afgeeft voor morgen zegt voor mij al genoeg. want dat doen ze eigenlijk zelden een dag op voorhand zoals nu het geval is
Dat denk ik ook Debbieke. Je moet maar eens een emmer water op de grond gooien en dan weet je genoeg.
Jan. Ik doelde op het feit dat ik door andere prioriteiten vandaag niet lekker in de situatie voor morgen zit ('in het weer zitten') en ik dus enigszins op oa jouw verwachtingen af ga. Vandaar dat ik zei, ik geloof je op je woord . We gaan het morgen zien. | Gewijzigd: 29 mei 2011, 21:44 uur, door marsel