ik ben Gerjan, 25 jaar en woon op de Veluwe.
Liefhebber van het buitenleven en in het kader daarvan veel buiten te vinden (maar ook veel binnen).
Ben lerende om aan de hand van de lucht en gedrag van dieren te pogen om het weer te "voorspellen".
Verder ergen interesse in het leven van heel erg vroeger.
Mocht je nog meer willen weten, dan hoor ik het wel.
Gr. Gerjan
Citaat van Vrijbuiter, donderdag 26 mei 2011, 22:55 uur Ben lerende om aan de hand van de lucht en gedrag van dieren te pogen om het weer te "voorspellen".
Gr. Gerjan
Best wel een interessant onderwerp, laat terzijne tijd eens wat horen over jou bevindingen.
Bijvoorbeeld hoe dieren zich gedragen bij een naderende storm of onweer natuurlijk, ben benieuwd.
Mieren gaan voor regen niet al te ver weg van hun nest en ook de bijen blijven in de buurt van hun kast of korf.
Bij naderende storm zijn heel veel wilde dieren wat onrustig, ze fladderen wat meer door de lucht.
Qua onweer weet ik het nog niet precies, aangezien het heel erg weinig onweert. Wel is het zo dat je vlak voor de bui vrijwel geen vogels meer hoort fluiten (alleen heb je dan zelf het onweer inmiddels ook al opgemerkt.
Maar ik ben meer op zoek naar eerdere signalen. Dat 's morgens al zichtbaar of merkbaar is dat er weersveranderingen aankomen...