Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Mooie foto! En ik wil altijd bijleren!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Hier lees je hoe je te werk kunt gaan in photoshop.
Glenn
Ja hoor! Ik begrijp je abacadabra! Ik kende de dodge en burn (engelse versie) tools sowieso al. De tutorial heeft een interessante variant daarop met een aanpassingslaag. Kan voordelen hebben!
Nu we toch tutorials aan het behandelen zijn, kwam net een tutorial tegen om een polarisatiefilter te faken (hoewel natuurlijk niet helemaal precies), zie hier
Maar het filter staat alsnog op het verlanglijstje.
Ben net weer een beetje photoshop aan het oppakken.
Overigens realiseerde ik me net dat ik beter niet meer de term HDR kan bezigen, aangezien de meeste mensen dan een Photomatix effect voor ogen zullen hebben. Ik gebruik HDR software alleen om een natuurlijkere foto te krijgen, met een betere en natuurlijker ogende dynamiek. Ik vind dat zeker met wolkenfotografie datgene wat je ziet tien keer mooier is dan wat je vastlegt en ben op zoek naar manieren om toch de sfeer van het moment goed vast te leggen. Precies zoals het was, niet overdreven ofzo. Er is goede software om dit voor elkaar te krijgen (binnenkort CS5.5 maar eens proberen, tot nu toe was Photoshop hier niet echt goed in), wat een echt natuurlijk en mooi resultaat geeft. Photomatix gaat mij te ver...
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Hahaha, ik vind em leuk!
Oh... die onderste foto, weet je nog wat daar de instellingen van waren? Die is precies goed belicht zodat je ook de aftakkingen er mooi op hebt!
Gaaf hoor! | Gewijzigd: 3 juni 2011, 00:39 uur, door Eilander