Lekker fris briesje... heerlijk weer nog om zonder jas buiten te lopen (ook als de zon weg is)
ondanks het frisse windje is het toch nog drukkend warm..
je kan elke 10 minuten een totaal andere lucht fotograferen!
deze zijn van +/- 13.55
soms lijkt er iets mamatus-achtigs te vormen maar ook dat word door de harde wind snel teniet gedaan heb ik het idee!
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Ik heb echt te doen met de brandweermannen die op de Kalmthoutse heide de brand proberen te blussen. Volgens mij is het echt levensgevaarlijk met deze harde wind.
Bijzon:
Een parhelium of bijzon is een natuurlijk optisch fenomeen of halo-verschijnsel in de aardatmosfeer dat gezien kan worden wanneer een lage zon door losse cirruswolken schijnt, bijvoorbeeld in een melkwitte winternamiddaghemel
Laten we dan een halo-verschijnsel er van maken, ook goed
Gaat er in ieder geval om dat er in beide gevallen sprake is van cirrus bewolking en ijskristallen...
Een en ander gister goed waar te nemen...
Hopen dat het hele laagsysteem boven Engeland nog wat verder uitdiept en vervolgens met een zwieper ons land binnendendert, de dag is in dat meteorologisch opzicht nog relatief jong
Ik heb echt te doen met de brandweermannen die op de Kalmthoutse heide de brand proberen te blussen. Volgens mij is het echt levensgevaarlijk met deze harde wind.
Met deze wind is er geen houden aan, dan kun je zelfs als brandweerman beter maken dat je wegkomt! Heb in ieder geval veel respect voor deze mannen en vrouwen en ik hoop dat er snel veel regen komt!
In Tilburg veel bewolking en en snoeiharde harde woei. Dat het maar flink mag gaan spoken vanavond!
http://www.weer.nl/nl/home/weer/neerslagradar/frankrijk.html
( sodeju zeg, m'n 2000e bericht alweer ) | Gewijzigd: 26 mei 2011, 15:30 uur, door Rutte31