haha het is hier heerrrrlijk! 23.5 in mn tuin! ik blijf lekker tuinieren vandaag in de hoop dat een knetterende bui me eruit jaagt! | Gewijzigd: 26 mei 2011, 13:00 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Achter het koufront kan er een enkele bui. In de avond nabij de trog meer buien, vooral in het noordwestelijk kustgebied. Daarbij is ook kans op onweer. Deze buienontwikkeling zien we in zowel Hirlam als ECMWF. Qua onweerskansen komt INDECS voor het noordwestelijk kustgebied nu een stuk lager uit dan de voorgaande run, 30-60%. De buienkans blijft ook vrijdag aanwezig met voor het oosten van het land nog kans op onweer, INDECS komt met waarden van 42-53%. Morgenmiddag kan in het noordoosten ook nog wat regen vallen uit de back-bent occlusie. In de loop van vrijdagmiddag neemt de buienkans steeds verder af.
Klopt tis hier broeierig weer.. en weinig wind nog momenteel.
Vandaag begint droog met nog wat zon, maar geleidelijk komt er meer bewolking en passeert een eerste front met wat regen en buien. Daarna opnieuw droog en nog wat zon. De zuidoosten tot later zuidwestenwind wordt matig tot krachtig of hard. Het wordt hierbij 21 of 22 graden. Vanavond en vannacht volgt een actief buiengebied met kans onweer, hagel en windstoten. De minimumtemperaturen komen uit rond 10 of 11 graden.
We wachten maar weer vol spanning af.. want bovenstaande berichten zijn al wel 1000X voorbij gekomen voor alhier maar steeds niks geen onweer nog 0 dagen onweer gehad in 2011. en ga dus vanaaf lekker BBQEN Buiten wel te verstaan. het geloofwaardigheid is er totaal uit.
Tuinier ze daar in het prachtig pekela
We zien wel wat er op ons afkomt, m'n eerste onweer heb ik al weer meegemaakt dit jaar
maar meer is welkom.
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Vandaag begint droog met nog wat zon, maar geleidelijk komt er meer bewolking en passeert een eerste front met wat regen en buien. Daarna opnieuw droog en nog wat zon. De zuidoosten tot later zuidwestenwind wordt matig tot krachtig of hard. Het wordt hierbij 21 of 22 graden. Vanavond en vannacht volgt een actief buiengebied met kans onweer, hagel en windstoten. De minimumtemperaturen komen uit rond 10 of 11 graden.
We wachten maar weer vol spanning af.. want bovenstaande berichten zijn al wel 1000X voorbij gekomen voor alhier maar steeds niks geen onweer nog 0 dagen onweer gehad in 2011. en ga dus vanaaf lekker BBQEN Buiten wel te verstaan. het geloofwaardigheid is er totaal uit.
Hest nog gain onweer had? Jammer ja
Hier al wel een tijdje terug.
In de nacht van 11 op 12 mei een paar flinke klappen.
Geniet er van, het zal niet lang meer duren voordat de temperatuur een flinke stap naar beneden doet. Of die knetterende bui ook snel komt??? Tja. ik gun het je van harte hoor!
Ik merk het wel aan mijn pm box.
berichtje verzonden
Ik gun je de bbq, maar ook het onweer, maar dan zal je net zien, dat als je aan je geroosterde worstje begint dat het begint te plenzen en te onweren, lol! Hopelijk onweersdag nummer 1 dan voor jullie regio.
De wolken op zich zeggen mij niet zoveel, wellicht dat iemand anders hier er meer over kan vertellen.
Misschien de wolken die net zichbaar zijn boven de huizen links op het filmpje.
Aub niet teveel aandacht schenken aan het straatlawaai.
Voor de stad-Groningers onder ons: wie kan raden waar dit gefilmd is krijgt van mij een appeltaart
Wolkjes
---
En Piet zegt:
Harde wind en een buitje
Eerst zon, daarna tijdelijk bewolking en mogelijk een buitje. In de middag en avond ook weer wat zon. Overdag 17 graden in de kustgebieden tot 22 graden landinwaarts. De zuid tot zuidwestenwind neemt vanavond en vannacht bij zee toe tot hard (7 Bft). Dan ook fikse (onweers)buien.