onweer in de winter hebben we hier al een keer meegemaakt. maar vaak hoor je dat het te fris is voor onweer. weet niet meer waar ik dat gelezen heb.
gr marieke
Behalve onweer dat uit fronten voort komt, heb je ook warmte-onweer. Deze komen op hete (vochtige) dagen lokaal voor, meestal na 3u in de middag als de temperatuur flink is opgelopen en doven in de avond weer uit. Dat bedoel je denk ik.
Volgen mij is de timing niet gunstig voor zware buien.. en zie het dus ook niet zitten voor onweer alhier. ofschoon het wel een beetje broeierig aanvoeld in momenten.. | Gewijzigd: 26 mei 2011, 11:56 uur, door wiggelrode
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
het begint overigens ook te waaien.. ik heb hier een paar ramen open... ik voel een sterke koele luchtstroom doortrekken hier.. | Gewijzigd: 26 mei 2011, 12:24 uur, door Fanatic (Arnhem)
Ben ook weer eens van de partij
Wat het weer betreft, de zon komt er hier nog af en toe een beetje door, temperatuur is momenteel 21 graden.
Wat de onweerskansen betreft, RTV Noord maakt de volgende melding op hun website:
N.B. Waarschuwing voor ruig weer:
Donderdagmiddag vanaf een uur of drie neemt de wind toe. Er zijn dan windstoten mogelijk van 65 kilometer per uur. Donderdagavond en -nacht volgen zware onweersbuien met windstoten van 80 kilometer per uur. Er is ook kans op hagel.
Vooruitzichten:
Vrijdagmorgen kunnen nog zware onweersbuien voorkomen. Verder is er veel bewolking en wordt het 15 of 16 graden. In het weekend blijft het overdag droog en in de avond en 's nachts kunnen enkele buien vallen.
Ruig weer dus, originele benaming
We wachten het af...
in Arnhem merk je nu duidelijk koelere lucht... ik ga zo ff naar buiten lunchen.. daarna zal ik report doen hoe het buiten is..
Zelfde verhaal hier, net ook whalesmouth achtig luchtje, ook veel kleine rotatie's.
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September